1e hapje

A

Anoniem

Guest
hallo!!

vast geen nieuw onderwerp, maar goed. Die kleine dreumes van mij nadert de 6 maanden en heeft tot nu toe alleen nog maar borstvoeding gehad. Dus, tijd voor wat vast voedsel. Wat hebben jullie als eerste hapje gegeven, rijstebloem, groente of fruit? En hoeveel eet zo ´n kleintje dan per dag? Ik neem aan dat die vaste voeding niet meteen een hele fles/bv vervangt?

groetjes
Mie

Wij zijn  begonnen met rijstebloem. Na een week heb ik fruit geprobeerd en nu krijgt ze heel af en toe een beetje groente.

Hoi,

Wij zijn met een papje van melk/rijstebloem begonnen vanwege het wennen aan het eten van een lepeltje. Daarna met een fruithapje en daarna met een groente hapje. 'Men' zegt dat een ijsklontjesbakje vol genoeg is voor een eerste keer (volgens mij is dat ongeveer een half potje olvarit), maar ons meisje eet rustig door en geeft zelf wel aan wanneer ze genoeg heeft gehad.
Je hebt trouwens van olvarit 4-maanden van die potjes waarop staat 1e hapje. Die zijn echt heel erg fijn kwa structuur  en ook vrij 'makkelijk' van smaak.

Oh, en bereid je voor op een rommeltje ;-)

Succes, KT

Ik ben bij Max begonnen met fruithapje als tussendoortje. Liv is er nog niet aan toen, ze is pas 4 maanden en krijgt ook nog volledig BV.

Wij zijn begonnen met een fruithapje. Je begint met een paar lepeltjes en bouwt dit langzaam op.

Succes!
Natasja

Ik ben begonnen met groente, omdat ze (nog) geen fruit lust.

De vaste voeding vervangt inderdaad niet meteen een fles, ze krijgen in het begin ook nog maar weinig binnen (echt om aan de smaakjes te wennen).
Ze zeggen dat je met een paar hapjes moet beginnen.
Ik heb als eerste fruit geprobeerd, dit vond ze zo lekker dat ik haar gewoon heb gegeven wat ze wilde (dat was dus meteen al iets minder als een half potje, nu krijgt ze een half potje per keer)
Ik heb ook nutrix geprobeerd (van een lepel dus) maar dat was hier niet zo'n succes, nog niet tenminste...
Deze week ben ik begonnen met groentehap, dat vond ze ook meteen heel lekker!  

Vanwege allergie preventie beginnen we pas over een week of vier met bijvoeding introduceren, maar ik heb er wel zin in (Isis ook, hoop ik) Isis heeft de eerste 3 maanden best veel krampjes gehad. Van Nutrix krijgt ze ook wel krampjes, ben benieuwd hoe haar darmpjes gaan reagern op hapjes. Wat zijn jullie ervaringen?
x Esther (Isis 29-11-06)

Terug
Bovenaan