1e IUI achter de rug... Wel wat vragen!

Vandaag mijn eerste IUI gehad. De soldaatjes van mijn man waren goed en aan elke kant een mooie follikel..... Kom maar op!

Ik mocht gaan liggen en de eendenbek werd ingebracht. Die voelde ik wel, zeg...Pffff :(
De inseminatie zelf verliep pijnloos. Voelde het slangetje er wel in gaan en even schoot mijn baarmoeder in een soort kramp, maar het viel me reuze mee! Binnen één minuut was het gepiept en mocht ik nog even een kwartiertje blijven liggen.

Toen ik opstond zag ik 3 kleine bloedvlekjes op de stoel, ook zit er in mijn onderbroek slijm en veeg ik ook (naar mijn gevoel) behoorlijk wat slijm af. Is dit normaal??!! Word er weer helemaal onzeker van....

Nu is het afwachten... SPANNEND!!!

Liefs Anna

Hoi Star80,

Wat spannend zeg je eerste IUI. Ik heb er inmiddels 10 gehad en maandag als het goed gaat de 11e dus ik kan je wel helpen denk ik haha.

Bij mij doet die eendenbek ook altijd zeer, het is echt geen pretje. Voor de rest is het pijnloos. Ik heb ook een keer gehad dat ik wat druppeltjes bloed verloor. Het kan of een eisprong bloeding zijn of achteraf van de eendenbek. Het is in ieder geval niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken denk ik hoor. Ik heb ook altijd veel slijm(afscheiding) er is tegen mij altijd gezegd dat het afscheiding is dat terugloopt. Je hebt natuurlijk rond je eisprong altijd meer afscheiding.

Nu 2 weekjes afwachten!!! En dat is echt verschrikkelijk vind ik. Vooral die laatste dagen!
Gebruik je ook hormonen? Ik ga voor je duimen meid!!

Liefs Kim

Hoi Star,

Het is heel normaal om wat vocht, slijm en bloed te verliezen. Zo had ik ook na de 1e of 2e IUI flinke darmkrampen in de avond gehad. Waarschijnlijk door het duwen van de eendenbek.
Maak je geen zorgen.
Nu afwachten.

Jeetje Kim, dat je het op kan bengen 11e IUI behandeling. Tuurlijk met goede hoop omdat je met de 4e zwanger was geraakt,

Ik ben na 4 behandelingen gestopt. Altijd super uitslagen bij de controles gehad maar er gebeurt ook al 3 jaar bij ons niets.

Dames succes!!!

Gr Han

Lieve Kim en Han,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Stelt me weer een beetje gerust....

@ Kim; Dat moet zwaar zijn, je 11e IUI. Ik heb nu menopur en pregnyl geprikt. Op een opgezette buik na, geen bijwerkingen (gelukkig). Heel veel succes, zal maandag aan je denken!!

@ Han; Bij ons is ook niks gevonden, alles is perfect. Ik snap goed dat jullie zijn gestopt, je wordt er zo onzeker van. Heel veel succes, meis!!

Liefs Anna

Heey anna...

Wat spannend je 1ste iui....

Ik zal je ook ffiess gerust stellen....ik heb vorige week vrijdag me 2de iui gehad....en ik vindt het wel een vervelend gevoel de eendenbek...maar deed geen pijn..en ik had ook heel veel afscheiding... en ik voelde daarna heel moe en ik had pijn in me buik en ook gerommel.....dat is dan niet zo fijn...maar oke daar moet ik her dan maar mee doen....

Nu dus wachten...het word spannend voor ons!!!...

Xxx brenie

jeetje Han,
wat jammer dat je het niet meer zag zitten na de 4e IUI. Maar als je wil mag je er toch wel weer mee verder gaan als je er aan toe bent,
of ben je definitief gestopt?
Ik heb ook tuussen mijn IUI's twee keer een maand overgeslagen. Net wat je zegt,alles helemaal goed en dan lukt het toch niet. Wij waren al ruim 2 jaar bezig,dus nog niet zo lang bezig als jullie. Van onze dochter was ik met 2 maanden zwanger trouwens.
Het lijkt er nu op dat IUI 5 geslaagd is,ik ben nu 6 weken zwanger.Al ben ik nog wel heel voorzichtig om dit te zeggen,want ik vind het nog zo eng. Volgende week de eerste echo met 6,5 weeek. Ik hoop zo dat er een kloppend hartje te zien is!!
Ik hoop echt van harte dat bij jullie het wonder ook nog eens mag gebeuren.
heel veel sterkte met alles Fleur

Hoi Fleur,

Na de 4e IUI heb ik een half jaar rust genomen met die 2 IUI in mijn achterhoofd, en geen oorzaak.

Na een half jaar besloten die 2 IUI niet te willen, maar met een andere weg verder te gaan. Dat verzoek is goed gekeurd. Dus ik zit nu in eerste IVF poging. Maandag is de punctie.

Ik hoop van harte dat je 5e IUI geslaagd is.
Spannend, op naar de echo!

Gr Han

Terug
Bovenaan