1e IUI

Ben na een tijdje weer actief hier op het forum. Ben vandaag langs gyn. geweest voor een inwendige echo en wat bleek dat ik een endo cyste blijk te hebben....
wie is hier bekend mee??
ons volgende stap is dus IUI...moet dus op de 10e dag van mijn cyclus een afspraak maken bij de gyn voor het kijken of er eitjes groeien...mocht dit na 6 behandlingen niet aanslaan dan gaan we over tot IVF....
wie heeft hier ervaring mee???

Hoi!

Ik heb precies hetzelfde, denk ik. Heb al een paar jaar endometriose en heb nu 1 keer een kijkoperatie gehad en 1 keer een operatie om de verklevingen en  2 cystes weg te halen. Daarna hormooninjecties (Lucrin) om tijdelijk in de overgang te komen en m'n lichaam hormonaal  even wat rust te geven om de laatste verklevingen zelf af te breken.  Begin binnenkort ook met de eerste IUI, ben inmiddels al bijna 4 jaar van de pil.
Moet de cyste bij jou weggehaald worden? Want ik dacht dat je niet aan IUI mocht beginnen als je cystes had?
Veel succes, hoop dat je iets aan deze info hebt..

Groeten, Saar  

volgens mijn gyn moet dit geen probleem zijn, maar ja de artsen van tegenwoordig weten ook niet alles dus maak ik me toch zorgen als dit zo blijkt te zijn......zijn er nog meer vrouwen die dit gehoord hebben van hun gyn dat ze niet aan IUI kunnen beginnen of mogen beginnen omdat ze een cyste hebben???

Hoi hoi!

Ik zou ook aan mijn eerste IUI beginnen. De gyn gaf aan dat ik een cyste had die groot was maar dat ik doorkon omdat ik in een - niet gestimuleerde cyclus - zou beginnen. Toen ik vervolgens op dag 8 van mijn cyclus terug kwam kreeg ik een andere gyn. Zij vertelde mij dat de cyste te groot was en dat hij bij mijn volgende eisprong moest 'barsten' of anders verwijderd moest worden. Je kunt je voorstellen dat ik erg teleurgesteld was. Omdat ik heel veel last van die cyste had kwam ik weer terug in het ziekenhuis, toen kreeg ik die eerste gyn weer die me doodleuk vertelde 'waarom ben je gestopt, je had makkelijk doorgekund'. Over van het kastje naar de muur gestuurd worden gesproken!

Ik raad je daarom ook aan om vooral goed door te vragen! Veel sterkte met alles!
Groetjes

Hoi hoi!

Ik zou ook aan mijn eerste IUI beginnen. De gyn gaf aan dat ik een cyste had die groot was maar dat ik doorkon omdat ik in een - niet gestimuleerde cyclus - zou beginnen. Toen ik vervolgens op dag 8 van mijn cyclus terug kwam kreeg ik een andere gyn. Zij vertelde mij dat de cyste te groot was en dat hij bij mijn volgende eisprong moest 'barsten' of anders verwijderd moest worden. Je kunt je voorstellen dat ik erg teleurgesteld was. Omdat ik heel veel last van die cyste had kwam ik weer terug in het ziekenhuis, toen kreeg ik die eerste gyn weer die me doodleuk vertelde 'waarom ben je gestopt, je had makkelijk doorgekund'. Over van het kastje naar de muur gestuurd worden gesproken!

Ik raad je daarom ook aan om vooral goed door te vragen! Veel sterkte met alles!
Groetjes

Terug
Bovenaan