1e keer Afkolven

Even wat vraagjes over het beginnen met afkolven voor mijn 6 weken oude dochtertje Evy die tot nu toe steeds bv heeft gehad en erg gulzig en vaak drinkt. Volgens mij heb ik slagroom in mijn borsten want in 5,5 week was ze 1,7 kg gegroeid!!!

1. Welk tijdstip is het beste om te kolven? Misschien de ochtendvoeding omdat die zeer vet is.

2. Moet je beide borsten kolven of mag je ook 1 borst doen?

3. De voeding waarbij zij het minste drinkt moet ik als eerste vervangen begrijp ik, wat doe ik dan met die borst op dat tijdstip? Want die wordt natuurlijk niet geleegd!

4. Hoeveel kan en mag ze uit een flesje drinken en wat is normaal in het begin, ik kan me voorstellen dat het niet gelijk aanslaat.

5. Hoeveel dagen mogen ertussen zitten voordat ik weer een voeding laat vervallen voor flesvoeding?

6. Welke speen moet ik gebruiken? Ik heb nu spenen van Avent liggen nr 1, maar volgens mij moet ik al nr 2 gaan gebruiken omdat zij al 6 weken is.

7. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten of hebben jullie nog andere nuttige tips???

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Groetjes Kriek
 
Hoi kriek,

Gefeliciteerd met je dochtertje.

Zal kijken of ik je vragen kan beantwoorden.

1 en 2Het tijdstip van kolven. Ik begon met kolven na de voeding. Mara dronk namelijk uit twee borsten dus kolfde ik na de voeding de laatste borst leeg.
Drinkt je kind maar 1 borst kan je de andere kolven.
In de ochtend zijn de borsten het volst dus heb je sneller resultaat. Maar verwacht niet te veel in het begin kolf je vaak maar een paar cc.

Ik weet niet of je de voeding wil vervangen voor een flesje bv of een flesje kv.

3.Als je een flesje geeft dan kolf jij de borst die ze dan eigelijk had moeten drinken zo hou je dan de bv op peil en ook je voorraad.

4.Met bv zou ik eerst een paar cc opwarmen en aanbieden en dan de borst geven dan kan ze aan de fles wennen.

Ben je van plan om over te stappen op kv dan is daar weer een heel ander schema voor.

Als je een flesje geeft dan kolf jij de borst die ze dan eigelijk had moeten drinken zo hou je dan de bv op peil en ook je voorraad.


4.De hoeveelheid is heel verschillend. Dat is gewoon uitproberen. Misschien moet ze eerst aan het flesje wennen en dan kan je het beste beginnen met maar weinig het is zo zonde als je zo je best doet en je moet het dan weggooien.
Dus rustig aan oefenen.

5 ga je over op kv dan moet je per week een voeding laten vallen zeg maar beginnend met degene die het minste gedronken word.

6.Een speen is ook gewoon uitproberen het beste is wel een klein gaatje want dan moet ze er meer moeite voor doen. en dan lijkt het op bv krijgen.

7.Zo als je ziet is het me niet helemaal duidelijk of je nu helemaal met de bv wilt stoppen. Maar als dat het geval is zou ik niet te veel kolven want dan hou je de productie op gang.

Als je nog wat wilt weten roep maar.

Groetjes joyce mama van Mara

succes
 
Terug
Bovenaan