1e keer gyn??

A

Anoniem

Guest
dag meiden,

ik had me hier al een keer voorgesteld maar dat is al even geleden.
ik ben sandra, 28 jaar en sinds sept 2005 gestopt met de pil. tot nu toe helaas nog steeds niet zwanger.
nu wil ik een verwijzing voor de gyn vragen aan mijn huisarts.
maar wat gaan ze dan precies doen bij zo'n eerste afspraak??
ik hoop wat van jullie te horen.

groetjes sandra

Hoi Sandra,

Wij kregen eerst een gesprek bij de fertiliteitsverpleegkundige en hebben ook beiden een vragenlijst moeten invullen. Die werd bij haar besproken.
Ik moest bloedprikken en mijn vriend moest zaad inleveren.

Daarna een afspraak bij de gyn en ja bij iedereen is het anders. Waarschijnlijk krijg je een inwendige echo (is niet erg) en nog een aantal vragen en aan de hand van je antwooren gaan ze verder.
Nogmaals iedereen is anders dus misschien is bij jullie het probleem wel heel klein dat je geen zware onderzoeken hoeft te doen.

Wacht het maar rustig af en houd ons op de hoogte

groetjes

Nicole

Hoi Sandra,

Wat mijn voorgangster (sry ben je naam ff vergeten) ook al zei, bij iedereen is zo'n 1ste afspraak anders.
Toen wij een verwijzing kregen van mijn ha voor de gynocoloog, werd door hem eerst een paar simpele vragen gesteld over mijn menstruatie voorgeschiedenis en kreeg mijn man een potje mee om zijn zaad te laten testen. Een week later kregen wij de uitslag van zijn 1ste zaadonderzoek: slecht. Daarna hebben we een afspraak gemaakt bij een gynocoloog. Daar werden nog wat vragen aan ons gesteld en hebben we info gehad  over het slechte zaad van mijn man  Toen mocht ik mijn broek laten zakken voor een inwendige echo. Dit doet niet zeer, is alleen vervelend en genant. Je ligt daar toch voor een vreemde vent (of vrouw) met je benen wijdt terwijl hij er een staaf in propt.  Ze doen dit met een grote dikke staaf (het is net een grote dildo) met glijmiddel met een cameraatje erin. Hij beweegt en draait dit ding dan heen en weer om een goed beeld te krijgen van jou eitjes en je baarmoeder. Ook kreeg ik een bloedbrief mee voor een bloedonderzoek en mijn man een potje voor een 2de zaadonderzoek. Na zo'n 1ste bezoek rol je vanzelf in het circuit van onderzoeken.

Zo'n 1ste bezoek aan de gyno stelt niet zo heel veel voor en is echt bij iedereen anders. Schrijf alle vragen die jullie hebben op, zodat je niets vergeet te vragen als je daar zit. Jullie zullen dan vast en zeker erg zenuwachtig zijn en van alles vergeten te vragen.
Ik wil je heel veel succes wensen voor als je de MM is gaat. Het is een zwaar proces maar voor een goed doel.

Kruimel

Hee Sandra,
Volgens mij ken ik je nog van het andere forum....
Het is inderdaad bij iedereen anders wat ze gaan doen.
Onze huisarts deed niks en mocht 3 weken later naar de gyn.
Ik kreeg een uitstrijkje en we kregen een gesprek van hoe en wat en voorgeschiedenis bij de gyn.
Daarna een afspraak voor inwendige echo en follikeltest.  2 maanden later pas bloedtest en zaadonderzoek. Hebben al samenlevingstest gehad, daar kwam uit dat ze geen zaadjes van mijn man zagen. Gewoon helemaal niks, dus dat kan niet eigenlijk...ze moeten eigenlijk dode zien anders......
Maar goed, maak je niet druk hoor. Meestal leggen ze alles goed uit en doen ze rustig aan. Stel je vragen en schrijf ze anders op.
Succes meis!!!!

Hoi Sandra,

Zoals anderen ook zeggen, het kan een beetje van elkaar verschillen, maar ik denk dat veel onderzoeken die ze zullen gaan doen nu wel genoemd zijn.
Mijn huisarts heeft als eerste het zaad van mijn man onderzocht...waarom weet ik eigenlijk niet. Ik heb toen ook moeten bloedprikken voor eventuele anti chlamydia stoffen en ze heeft mijn eisprong met de tempreatuurcurves gecontroleerd. Dat was allemaal goed en toen vroeg ze of ik gewoon verder wilde proberen of echt naar de gyn wilde.
Wij wilden natuurlijk naar de gyn, die heeft toen als eerste een inwendig onderzoek bij me gedaan (echo) en kweekjes genomen...Vervolgens samenlevingstesten en daarna het tweede zaadonderzoek en bloedonderzoeken voor hormoonsamenstellingen en ze hebben de cyclus gevolgd, oftewel follikelmeting.
Vanuit die uitslagen gaan ze verdere plannen bespreken...
Nou je hebt aan al deze reacties vast al heel veel.
Dus maak lekker die afspraak, want voor mij heeft het veel duidelijkheid en ook geruststelling gegeven ondanks dat er   misschien iets anders uitkomt...
Ze gaan serieus met je aan de slag.

Succes meid!!

Liefs Linnepinnie

Terug
Bovenaan