1e keer gynaecoloog

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wij zijn sinds oktober aan het tempen en heb volgende week de eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Kan iemand zeggen wat er met zo'n eerste gesprek gedaan/gevraagd wordt?
Mijn man gaat gelukkig wel mee, maar het blijft toch spannend.

gr.
R.

Hoi,

Wij zijn 3 februari voor het eerst bij de gyn geweest.

Eerst een gesprekje... vragen over je cyclus, hoelang je 'bezig' bent, hoelang duurt een menstruatie... en aan je man wordt gevraagd of hij ooit in zijn liesstreek geopereerd is o.i.d. zo ging het bij ons tenminste.

De gyn heeft bij mij een uitstrijkje gedaan.

Mijn man heeft een potje meegekregen om zijn zaad in te leveren.

Ik moet 3 weken na de 1e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken, daaraan kunnen ze zien of er een eisprong is geweest.

Ik had 1 maand getempt, op advies van huisarts, maar dat hoeft niet meer van de gyn.

Hij dacht dat ik wel een eisprong had, afgeleid van mijn verhaal (regelmatige cyclus) en afgeleid van mijn temp-lijst.

Succes meid!

Liefs Bloempje

hoi

ik en mijn man zijn afgelopen woensdag bij de gyn geweest.
We hebben eerst een geprekje gehad over hoe mijn cyclus was.
En of ik regelmatig was en van afwelke leeftijd ik ongi was. na dat verhaal verteld te hebben heeft hij aan mijn man een paar vragen gesteld. of hij ooit in zijn lies was geopareerd of een liesbreuk heeft gehad enz.
toen heeft hij de gegevens van mijn man op gezocht in de computer. want wij waren al mijn man zijn sperma wezen inleveren in het ziekenhuis. en dat was voor ons heel fijn want nu gaan ze gelijk met mij veder onderzoeken. kreeg een inwendige echo.
daar waren me eierstokken en baarmoeder op te zien. en nu moest ik me eerste dag van me menstruatie het ziekenhuis bellen voor een afspraak op de 7 de dag en ook moest ik bloed laten prikken. ze gaan bij mij nu kijken hoe me eiersprong is en of ik er een heb.
het is een heel verhaal maar ik ben wel blij dat we nu in het ziekenhuis lopen.
ik hoop alleen dat het snel raak is want ik wil me opa kunnen vertellen dat hij een achterklein kind krijgt. gaat niet zo goed met hem.
ik wens je veel sterkt en niet al te bang zijn er voor. komt echt goed dat zei me gyn ook. sterkte

groetjes alwi

Terug
Bovenaan