1e keer hier

Hallo allemaal,
Dit is een spannend moment voor mij. Dit is de 1e keer dat ik deze site bezoek. Hoe raar het ook klinkt ben ik toch blij. Ik ben niet de enige die niet meteen zwanger kan worden. Alhoewel ik mezelf dat goed besef, is het erover praten toch wel eens moeilijk. Zeker met mensen die kinderen uit lijken te persen alsof het niets is. Wij zijn nu al een jaar aan het proberen en 1 miskraam (windei) verder. Mijn man heeft een kind, dus tja, aan hem kan het niet liggen. Ik moet bekennen dat ik bang ben dat ik inderdaad het probleem vorm. Iedereen zegt dat ik geduld moet hebben, ik ben er geschikt voor, als iemand een kind krijg dan ben ik het wel. Je hebt een miskraam gehad, dus je kan in ieder geval zwanger worden. Ik wordt er af en toe goed ziek van, al die goedbedoelde zogenaamde opbeurende woorden. Sorry hoor, ben meteen aan het klagen.
Op dit moment ben ik over tijd, althans, volgens de officiele cyclusboeken. Mijn cyclus is niet altijd gewoon te noemen, waardoor ik al meerdere malen voor niets een test heb gedaan. Inmiddels ben ik al bang om naar zo'n ding te kijken.
Na mijn klaagzang een opbuerend woordje. Ik heb wel het gevoel en de gedachte dat het goed gaat komen.....wanneer? Als ik dat nu eens zou weten.
thanks voor het "luisteren".

Weet je wat het fijne is aan een forum als deze - dat je in volledige anonimiteit je verhaal kwijt kan aan mensen die in het zelfde schuitje zitten of zaten en die helemaal kunnen begrijpen hou jij je voelt!

Het is niet makkelijk om te zien dat het in je omgeving allemaal wel erg makkelijk gaat (het zwanger worden). Uiteindelijk is het toch een soort van jaloezie waar je last van hebt. Zij hebben/krijgen wat jullie grootste wens is. Voor die mensen is het ook heel makkelijk te zeggen dat het wel goed komt. Lieve woorden allemaal maar alleen die verdomde onzeker tijd zal het gaan leren.....

Ik ken het regelmatig testen......Maar ik ben er inmiddels mee gestopt! Het maakt mij elke keer zo verdrietig en gefrustreerd dat ik nog alleen maar naar mijn lichaam luister. Het verschil is dat ik al een kindje heb en denk te weten wat de symptonen zijn. Maar inderdaad wel weer spannend nu dat je overtijd bent. Stiekem krijg je dan weer hoop - en wie weet is het jullie nu wel het geluk gegund!

Probeer vast te houden aan je laatse opbeurende woorden - hoop doet leven:)

Tjee, ik lijk wel een positivo (ha ha). Ik meld mij wel weer als ik er even goed doorheen zit;-)

Succes

Hi Ano,

Welkom hier! verhaal klinkt bekend, en k weet zeker dat er vele meiden zijn die met je mee kunnen leven hier.
hoe lang hebben jullie al n kinderwens? Lijkt me wel heel moeilijk, om n miskraam te hebben, en ook eigenlijk geen echte zwangerschap...dat is wel een van mn grootste angsten.
Wij zijn nu zelf een jaar " in de medische molen" volgende week mogen we pas voor het eerst echt naar n kliniek, dus dan hopen we te horen wat onze opties zijn.
Houdt ons op de hoogte!
sterkte
sparkle

Hoi Ano,

Welkom! Altijd gezellig als er meer meiden meekletsen hier. Zo druk is het hier niet :) Het verhaal wat je schrijft is voor iedereen hier denk ik wel heel herkenbaar. Positief blijven denken is natuurlijk heel belangrijk, stress werkt nooit in je voordeel. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als het zo lang duurt. Zelf zitten we inmiddels in ronde 18 ofzo. We proberen het nog een paar maanden zelf. Lukt dit niet dan gaan we in april starten met IUI.

Groetjes,
Julia

Hai Ano,

Ik ben zelf ook nieuw hier en snap precies wat je bedoelt met die zogenaamde opbeurende woorden. Ik heb er zelf ook last van. Wat vervelend voor je dat je eerste zwangerschap niet doorzette. Wij zijn al 18 maanden bezig voor onze eerste wondertje! we zitten al in de medische molen, en bezig met iui 3. Sinds ik pregnyl spuit is mijn lichaam helemaal van slag, ben misselijk, heb pijn in me borsten, na me ongi heb ik last van bloedinktjes vooral bij plassen, en nu heb ik vocht verlies met licht wat afscheiding net alsof ik in mijn broek plas. Heeft iemand dat ook gehad, of ervaring mee weet niet wat ik moet denken.

Groetjes,
Rosie26

Terug
Bovenaan