1e keer zwanger en in de war

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een vraagje.. ik ben voor de eerste keer zwanger. Vorige week zaterdag en zondag getest en beide waren positief. Toen heb ik op maandag een weken-test gedaan waaruit bleek dat ik tussen de 1-2 weken zwanger ben (3-4 volgens de huisarts). Vandaag of morgen zou ik ongesteld moeten worden, deze verwacht ik dus niet meer hahah. Maar, hoe moet het nu verder? Moet ik wachten tot ik mijn ongesteldheid mis of kan ik alvast de huisarts bellen? Hoe hebben jullie dit gedaan? Iemand tips? </p><p>Alvast bedankt voor jullie hulp!</p>

Gefeliciteerd! Huisarts doet niks voor je. Je mag de verloskundige bellen voor een intake. Tot die tijd krijg je tips en adviezen en is het afwachten.

Gefeliciteerd!
kan je zwangerschap aan de huisarts doorgeven dat je zwanger bent zodat er eventueel rekening mee gehouden kan worden als je medicijnen nodig hebt. Verder doet de huisarts niet.
Je kan nu het beste een verloskundige in de omgeving opzoeken en je daar aanmelden. Ze zullen dan rond de 8 weken zwangerschap (dus over ruim 4 weken) een eerste afspraak met je willen maken denk ik. Ik heb mijn eerste afspraak pas met 10 weken, dus nog een stukje later zelfs.
Ik wens je een goede zwangerschap!

Je hoeft de huisarts niet te bellen. Zoek een verloskundige en bel die op! Ze zullen vragen wat de eerste dag van je laatste menstruatie was, zodat ze weten hoe ver je ongeveer bent. 
Persoonlijk zou ik nog even een weekje wachten zodat je zeker weet dat je zwanger bent. Het is toch wel een risico om te bellen nog voordat je ongesteld denkt te worden.
Ze zullen dan een echo voor je inplannen, waarschijnlijk rond de 8 weken zwangerschap en daarna heb je je eerste afspraak bij de verloskundige!

Terug
Bovenaan