1e keer zwemmen met dreumes 14maanden

<p>Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar baby/peuterzwemmen met mijn zoontje van 14 maanden. Ik weet denk ik wel wat ik allemaal mee moet nemen (badcape/luiers/zwemluiers/hydrofiele luiers/wat te eten), maar hebben jullie verder nog tips? Namen jullie de buggy mee en doen jullie je kindje iets van een zwembandje om? Wij hebben zo'n swimtrainer, die hebben we gebruikt in ons grote bad buiten tijdens de warme dagen, maar daar wordt hij niet gelukkig van. Graag dan ook jullie tips/ervaringen :). </p>
 
Sinds dat mijn dochter 4 maanden is, ga ik met haar naar baby/peuterzwemmen. De groep waar ik in zit, zijn baby/peuters in de leeftijd van 4 maand tot 1,5 jaar. 
De oudere kindjes krijgen een soort zwembandjes om, wellicht jouw zoontje ook. Deze liggen bij ons gewoon bij het zwembad en hoeven we niet apart mee te nemen. De swimtrainer is bij ons sws niet nodig, omdat we de baby’s gewoon vasthouden en de oudere kindjes hebben dus zwembandjes om.
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe laat je gaat zwemmen, maar bij ons is het precies tussen een voeding in. Daarom neem ik alleen wat drinken en een tussendoortje mee voor de zekerheid. 1 of 2 speeltjes vind ik ook erg handig, want m’n dochter kan soms erg ongeduldig zijn ?
Er zijn wel veel moeders die de buggy meenemen inderdaad, loopt net wat makkelijker en is ook handig als je zelf moet omkleden. 
 
Ik zwem met onze zoon sinds hij 3 maanden is. Ik neem geen zwembandjes ofzo mee, want dat hoeft niet in zijn lesje. Verder neem ik de buggy altijd mee, zodat hij daar lekker ik kan zitten als ik me omkleed en wat te drinken/snacken. Vaak iets van knijpfruit, want dat kan hij zelf terwijl ik me af droog en aankleed. 
Wat ik trouwens erg handig vind, is om 1 hydrofiele doek apart te houden. Nadat je je kindje hebt afgedroogd en aangekleed, hang je die hydrofiel even over je eigen borst en buik heen. Dan wordt je kindje niet nat van jouw badkleding als je hem optilt. Ik doe de punten van de doek altijd onder de bandjes van m'n badpak. Blijft ie mooi hangen. 
 
Ik ga ook sinds mijn dochter 3 maanden is al elke week babyzwemmen (ze is nu 13 mnd). toen ze kleiner was nam ik de maxicosi mee tot bij het zwembad. Daar zijn bij ons ook aankleedkussens. Nu neem ik de kinderwagen mee zodat ze daar in kan als ik me omkleed. 
Als je zoontje een speentje heeft ook handig om mee te nemen. Na het zwemmen zijn ze vaak erg moe. 
Zwembandjes gebruiken wij niet in de les. 
Vooral genieten want het is zo leuk om die kleintjes lekker te zien spetteren! Superleuk om dat samen met je kleintje te doen :)
 
Terug
Bovenaan