1e kind, waar geboren

<p>Ha allemaal,</p><p>Ik hoor om me heen best vaak dat een eerste kind, uiteindelijk in het ziekenhuis moet worden geboren. Ik wil eigenlijk wel heel graag gewoon thuis bevallen. Wie heeft hier ervaring mee? Of zijn er ook wel die hun eerste thuis hebben gekregen?</p>

Ja hoor, mijn eerste is gewoon thuis geboren. Dit mag en is geen probleem.  De verloskundige houdt de zwangerschap goed in de gaten en wanneer zij het niet veilig vinden moet je naar het ziekenhuis anders kan het thuis. Ik vond het zelf erg fijn om thuis te bevallen! 

Mijn eerste kind is ook thuis geboren, eigen keuze ook geweest. Alles ging prima, verloskundige weten wat ze doen! 

Mijn beide zoontjes (één van bijna 2, en één van vier weken) zijn beiden thuis geboren. Eigen keuze, heel erg fijn! De verloskundigen vonden het ook leuk, er zijn tegenwoordig zo weinig thuisbevallingen meer, dat dit bijna weer bijzonder voor ze was. Als kan zou ik het zeker aanraden! 

Mijn eerste ook thuisbevalling! Ging te snel om nog naar het ziekenhuis te kunnen gaan. Ging prima en verliep snel. Achteraf vond ik t heerlijk lekker thuis gelijk te zijn. Dus maak je niet druk het kan gewoon!

Ik wilde bij de eerste in hert ziekenhuis bevallen.  Ging zo snel dat we thuis bleven alleen mn zoontje had knoop in zn navelstreng gezwommen waardoor bij elke keer persen we alsnog naar het ziekenhuis moeten.  Niet fijn met persweeen in de auto!
Achteraf blij dat we in het ziekenhuis waren.  We woonden net 4 weken in ons huis maar met de geboorte van de placenta kwam er nog een lading vruchtwater mee! Het zat tegen de muur in het ziekenhuis aan,  Blij dat ik dat niet thuis had. 
Met de tweede optijd naar het ziekenhuis gegaan en ook daar kwan met de geboorte nog een hele sloot vruchtwater mee dat wederom alles weer vies was een de verloskundige opzij moest springen :)
Naast het feit dat ik al bang was voor dat vele vruchtwater ben ik niet een stille bevaller ben ik achter gekomen,  dat wilde ik mn buren niet aandoen. En ik voelde me dat zelf ook niet fijn bij omdat ik dan te gefocust was op het stil zijn. 
Succes!

Onze eerste is thuis geboren, was niet helemaal de planning maar omdat het snel ging vond de vk dat het beste. Thuis bevallen is mij zo goed bevallen (??) dat ik dat bij de tweede ook wel wil. Als je geen bijzonderheden hebt tijdens de zwangerschap of ervoor (zoals (zwangerschaps) diabetes, hogere leeftijd, meerling zwangerschap, etc) kun je wanneer de vk het verantwoord acht prima thuis bevallen.
Fijne zwangerschap en een hele fijne bevalling gewenst! 

Terug
Bovenaan