1e kindje en net positief getest: en nu?

<p>Ohh jongens ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik en mijn man hadden erop gerekend ongeveer een jaar toch wel echt moeten klussen. Maar we hebben net ronde 1 achter de rug en ik had vanochtend al een positieve test in mijn hand. Ik durf het eigenlijk bijna niet te geloven.. </p><p>Maar wat nu? Ik moet de huisarts bellen denk ik, en de verloskundige. En verder?</p>

Je hoeft de huisarts niet te bellen hoor. Kijk eens op internet naar verloskundige praktijken in je buurt en kies er 1 uit die je aanspreekt. Op de website staat meestal een aanmeldformulier. 

Gefeliciteerd! 

Gefeliciteerd! Beginnen met foliumzuur slikken als je dat niet deed en de verloskundige bellen en verder afwachten!

Ik heb wel de huisarts geinformeerd. Stel er gebeurd wat dan is er in ieder geval bekend dat je zwanger bent.  Gefeliciteerd!

Ha, gefeliciteerd. Eerst een kopje thee en diep inhalen. Verloskundige in de buurt zoeken en je huisarts informeren. Dan (half grappig, half serieus) dagopvang. De wachtrijen kunnen best lang zijn. Ook serieus: niet te druk maken over zaken, de helft gaat toch niet lopen zoals je ze plant en alles komt toch altijd op zijn pootjes terecht.

Terug
Bovenaan