1e kindje

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik  (22)ben verzorgende Ig, werk 28 uur met een vast contract en mijn vriend(27) werkt 36 uur als lasser. </p><p>Samen gaan we voor ons 1e kindje. </p><p>Aangezien ik een erg onregelmatige cyclus heb zitten we nu bij de gynaecoloog. </p><p>Laatst 1e afspraak gehad en er is bij mij een inwendige echo gedaan en heb bloed laten prikken. </p><p>Ik vind het heel erg spannend, heeft een van jullie ook ervaring met de gynaecoloog en zoja hoe is het met jullie afgelopen??</p><p> </p><p> </p>
 
Na het stoppen met de pil ben ik bijna 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Toen inderdaad bij de gynaecoloog terecht gekomen en daar bleek dat ik pcos had. Het advies was om weer te beginnen met de anticonceptiepil (toentertijd nog geen kinderwens) maar dat heb ik gelukkig nooit gedaan. Ik voelde me zóveel fijner zonder die pil. Uiteindelijk werd ik eens in de 3 maanden ongesteld en alle symptomen leken te minderen (acne, buikpijn, afscheiding in allerlei kleuren...) Inmiddels heb ik al bijna een jaar een regelmatige cyclus (33-35 dagen) en totaal geen andere symptomen meer. Vorige maand heb ik met ovulatietesten mijn eisprong kunnen vinden, wat ook een heel goed teken is. Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of ik weer vruchtbaar ben. Spannend!
 
Ohh jeetje heftig zeg!
 
Ja ik ben gestopt met de pil 2 jaar geleden en heb denk ik maar 5 x een menstruatie gehad. Om gek van te worden!
12 Feb weer afspraak met de gynaecoloog om de uitslagen te bespreken. 
Ben best nerveus.... 
 
Ook onregelmatige cyclus na het stoppen van de pil, bleek pcos te zijn. Clomid geslikt en bij de 2e ronde zwanger. Liep helaas verkeerd af. Maar daarna met de 3e ronde weer zwanger. Dus prima ervaringen! Succes!
 
Oh wat fijn zeg!
Dus die clomid is een eisprong opwekkende medicatie?
Ik ben heel benieuwd 12 Feb wat de uitslag is.  Nog een klein weekje!  Hoeveel kinderen heb je nu? 
 
[quote quote=10162879]Na het stoppen met de pil ben ik bijna 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Toen inderdaad bij de gynaecoloog terecht gekomen en daar bleek dat ik pcos had. Het advies was om weer te beginnen met de anticonceptiepil (toentertijd nog geen kinderwens) maar dat heb ik gelukkig nooit gedaan. Ik voelde me zóveel fijner zonder die pil. Uiteindelijk werd ik eens in de 3 maanden ongesteld en alle symptomen leken te minderen (acne, buikpijn, afscheiding in allerlei kleuren…) Inmiddels heb ik al bijna een jaar een regelmatige cyclus (33-35 dagen) en totaal geen andere symptomen meer. Vorige maand heb ik met ovulatietesten mijn eisprong kunnen vinden, wat ook een heel goed teken is. Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of ik weer vruchtbaar ben. Spannend![/quote]
Wat een mooi bericht! Je hoort zoveel dat vrouwen moeite hebben met zwanger worden en over pcos. Overgewicht en slechte voeding zijn de belangrijkste oorzaak. 
De veronderstelde oorzaken van PCOS zijn deels ook aanleg en erfelijke factoren, maar de allerbelangrijkste oorzaak is insulineresistentie en overgewicht. 90% van de vrouwen met PCOS is insuline resistent en 80% heeft last van overgewicht. 
Dus ik zou je aanraden om eens écht gezond te gaan eten en lekker veel te bewegen. 
 
Terug
Bovenaan