1e menstruatie na bevalling?

Goedenavond,

Vraagje voor alle dames die eerder zijn bevallen; wanneer hadden jullie eerste menstruatie nadat je bent bevallen?

Het bloedverlies van na de bevalling is sinds 1,5 week eigenlijk gestopt; ik ben voor heb eerst bevallen.
Nu heb ik sinds gistermiddag krampen en bloedverlies, vanmorgen binnen 1 uur een maandverband vol.
Verder is bloedverlies een beetje op en af. Ben niet persé fysiek meer gaan doen (doe zelfs minder dan vorige week).

Ik merk met bv geven (dit geef ik volledig) en kolven dat tepels gevoeliger zijn en ik er minder vacuüm op kan hebben.. Mijn bevalling is precies 5 weken geleden, zou ik alweer m’n eerst menstruatie kunnen hebben?

Mijn moeder heeft na alle 3 haar bevallingen ook na 5-6 weken eerste menstruatie gehad…

Ik ben 2x bevallen (1x vaginaaal, 1x keizersnede)
Beide keren na 4 wejen gestopt met vloeien en met exact 5 weken ongesteld! Bij de eerste gaf ik borstvoeding, bij de tweede flesvoeding.
Dus ja, het kan! Ik twijfelde toen ook of het een echte menstruatie was, maar precies 4 weken daarna bloedde ik weer, dus toen was het duidelijk dat het menstruaties waren. Ik had na beide bevallingen dus weer direct een regelmatige cyclus en was in theorie dus zo'n 2 weken na de bevalling alweer vruchtbaar en had in theorie zwanger kunnen raken haha

Bij alle 3 mijn bevallingen na 5 weken weer mijn eerste menstruatie. Vaak was het vloeien na de bevalling nog maar net gestopt… Ik vind dat mijn menstruaties na een bevalling nog een tijd heftiger zijn dan ik van mezelf gewend was. Ook met meer pijn?. Maar uiteindelijk werd het vaak weer normaal. Daar hoop ik nu ook nog op…

Mijn eerste (soort van) menstruatie was na 6 maanden, maar dat was maar heel licht (zelfs getwijfeld of het niet een innestelingbloeding was van een volgende zwangerschap), dus weet niet helemaal zeker of het een menstruatie was.
Twee maanden later (2 weken na het stoppen van de bv) pas weer ongesteld, toen wel meer bloedverlies.

Mijn eerste menstruatie zou na 8 maanden zijn geweest (gaf ook borstvoeding, al kreeg mijn zoontje tegen die tijd ook wat hapjes) ware het niet dat ik toen een positieve zwangerschapstest in handen had. Maar mijn moeder gaf ook borstvoeding en was compleet verbaasd dat ik niet ongeveer 6 weken na de bevalling weer ongesteld was geworden toen ik na ongeveer 6 maanden een keer vroeg hoe zij merkte dat het weer op gang kwam.
Helaas werd dat een miskraam en daarna werden mijn menstruaties lichter dan ik gewend was voor beide zwangerschappen, een beetje vergelijkbaar met toen ik nog een mirena spiraaltje had. Dat is zo gebleven tot ik weer opnieuw zwanger werd (nu 28 weken), en ben tijdens deze zwangerschap gestopt met borstvoeding geven aan mijn zoontje, dus kan al die tijd natuurlijk door de borstvoeding lichter zijn geweest. 

Terug
Bovenaan