1e menstruatie na miskraam?

Hai allemaal,

Fijn om hier ervaringen van anderen te kunnen lezen.
Ik heb in juni een miskraam gehad. Ik zou 10 weken zwanger zijn, maar het vruchtje was slechts 6 weken. De miskraam is met medicatie opgewekt en dit verliep erg moeizaam met flink bloedverlies.
Ik wacht nu op mijn 1e menstruatie, maar dat duurt al 9 weken. Volgens de gynaecoloog zou het 4 tot 6 weken duren. Zit nu te twijfelen of ik weer contact op zal nemen met de poli gyn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Hoi Jul,

Ik heb 2 miskramen gehad en het was bij mij verschillend, maar bij de laatste mk moest ik er ook lang op wachten. Ik was er toen ook flauw van en had ook contact opgenomen met mijn vk en een week later was het toen zover. De mk was toen 10/12 weken geleden.

Bij de 1e mk was ik precies met 4 weken weer ongi...dus tja zeg het maar ieder mens maar ook iedere mk is weer anders. Ik hoop dat je snel weer ongi wordt, al wenste ik je natuurlijk liever wat anders toe net als vele anderen! Sterkte!

Liefs Lientje

Hey,

Ik denk dat het toch te maken heeft met hcg in je bloed. Omdat je miskraam niet spontaan kwam had je waarschijnlijk nog een te hoog hcg. Dat verdwijnt niet zomaar. Dat heeft even tijd nodig. Na mijn spontane miskraam werd ik na 6 weken ongesteld.
Ik zou het nog even afwachten en met 10 weken eens gaan bellen.

Hopelijk komt het nu snel!

Hai,

Bedankt voor jullie reacties, Lientje en Bloempje.
Het wachten valt me echt niet mee. Hoop dat ik nu toch snel ongesteld word. Voor mijn gevoel kan ik de miskraam dan (fysiek) wat beter afsluiten en me richten op de toekomst.
In de tussentijd vind ik het erg prettig om op het forum verhalen van lotgenoten te lezen, thanx.
En ook voor jullie heel veel sterkte!

x Jul

Hoi Jul,
hoe is het verder met je? heb je al je menstruatie gehad? of heb je al contact opgenomen met de gyn?
Ik zit ook nog te wachten , deze week woensdag beging ik met week 5 na de mk, heb een idee dat het toch nog wat langer gaat duren, heb nog totaal geen ong verschijnselen, wel wat gevoelige tepels en veel last van hoofdpijn ( wat ik normaal nooit heb, heb het idee dat ik na de MK vaker last heb van hoofdpijn), dus we wachten maar lekker af....
begin sep heb pas weer een afspraak bij de gy.
groetjes

Hai,
Ik ben na 10,5 week nog steeds niet ongesteld geworden.

Vorige week bij gyn geweest. Bloed afgenomen op HCG (zwangerschapshormoon). Gisteren voor echo geweest. Op de echo was een erg onregelmatig beeld te zien, met veel bloedtoevoer.

Net telefonisch contact met gyn gehad, heb nog steeds HCG in mijn bloed. Kortom er zit nog zwangerschapsweefsel in mijn baarmoeder.

Nu vrijdag een afspraak met een staf-arts gynaecologie. Hiervoor steeds verschillende arts-assistenten in opleiding gehad.
Vrijdag overleg, want wschl moet er een hysteroscopie (kijkoperatie) op de OK gedaan worden. Curretage is nl moeilijker/risiscovoller wanneer er restweefsel verwijderd moet worden.

Echt alles zit tegen. Cytotec werkte niet goed, waardoor ik heel veel bloed ben verloren en uiteindelijk op de spoedeisende hulp ben beland.
Daar bleek dat er weefsel vast zat in mijn baarmoedermond, dat is toen met een tang verwijderd. Ondertussen was ik zoveel bloed kwijt dat ik helemaal naar werd. Infuus gekregen en een nacht opgenomen geweest.
De andere ochtend zag het er nog onrustig uit op de echo, maar werd wel naar huis gestuurd. Dag later weer voor controle. Wachten op een flinke menstruatie. Twee weken later weer controle, weer boodschap wachten op menstruatie. Zou 4-6 weken na miskraam moeten komen. Nu dus 10,5 week verder en nog steeds niet klaar......

Terug
Bovenaan