1e menstruatie na zwangerschap

Ik heb sinds gisteren weer voor de eerste keer menstruatie na mijn zwangerschap. Nu vroeg ik me af wanneer je precies met de pil moet beginnen. Ik lees overal op internet dat het na zoveel weken na de bevalling kan etc etc. Maar ik kan nergens vinden hoe het zit als de menstruatie al begonnen is. Moet ik afwachten tot het vloeien is gestopt & dan beginnen? Is het slim om de eerste menstruatie af te wachten & pas na of tijdens de 2e menstruatie te beginnen met de pil?! Ik kan dit nergens echt duidelijk vinden.

Ps. Ik weet dat ik de huisarts kan bellen. ??

Zodra je begonnen met je menstruatie gelijk slikken. Zou dus die van gister nog snel nemen en anders vandaag beginnen. Zou er wel rekening mee houden dat je nu nog niet helemaal beschermd bent

Als je borstvoeding geeft, kun je niet de 'standaard' combinatiepil slikken, vanwege de hoge concentratie hormonen. Zou dus in dat geval zeker contact met huisarts of verloskundige opnemen. Je krijgt dan een minipil met een lagere concentratie hormonen.

Als je flesvoeding geeft, kun je elk moment beginnen. De eerste weken ben je dan nog niet volledig beschermd, tenzij je op de eerste dag van je menstruatie begint.

Idd op de 1e dag van je menstruatie beginnen, dan ben je in principe direct beschermd. Maar voor de zekerheid zou ik de eerste maand nog maar even zorgen voor extra bescherming ;)

Terug
Bovenaan