1e prik

A

Anoniem

Guest
Morgen moet ik met Dewi naar het CB voor haar eerste inenting. Het lijkt me zo zielig! Mijn man kan helaas niet mee dus sta ik er alleen voor...

Ik ben wel erg benieuwd of ze nu veel is gegroeid. 3,5 week geleden woog ze 3525 gram. Als ik samen met haar op de weegschaal ga staan en daarna alleen zit ze tegen de 4 kilo aan... Ze is volgens mij ook wel gegroeid, ze past namelijk al wat kleding in maat 50 niet meer. SPANNEND!!

Gaat iedereen trouwens een nacontrole laten doen bij de VK? Ik ben niet gegaan... mijn 6 weken was tussen kerst en oud en nieuw. Ik ben al 2 keer extra bij het CB geweest om Dewi extra te wegen omdat ze in het begin slecht aan kwam. Met mij gaat het verder goed dus dacht ik het wel over te kunnen slaan, maar ik zie zoveel verhalen van mensen die er wel naartoe gaan...

Morgen zal ik laten weten hoe het is gegaan! Ik vrees voor veel tranen (van Dewi en mij!)

Groetjes Cathelijne

Hai,
Ach ja, wat zielig he, al die prikken die die kleintjes moeten! Volgens mij hebben wij mama's daar nog meer last van als die kleintjes... Gelukkig hoeven wij nog even niet met Roef.

Wij gaan wel naar de nacontrole bij de vk. We hebben een afspraak met degene die ook bij de bevalling was. We hadden altijd een leuke klik met haar, dat was ook al zo bij de eerste. Echt nodig is het niet, maar ik vind het gewoon wel gezellig en een leuke afsluiting van onze zwangerschap. En weer even lekker nakletsen over de bevalling, is er tenminste weer eens iemand die daar naar luisteren wil!
Groetjes Annemarie

wij hebben nog tot 1 Februari!

Ik ga wel naar de nacontrole.. heb tot 35 weken er gelopen en ik ga er nu heen om mijn kleine nog even te showen en even afscheid te nemen..
Met mezelf en de kleine gaat alles prima maar toch nog even gedag zeggen tegen al die lieve dames :eek:)

hoi

ja ik ga morgen ook effe voor nacontrole naar de vk,bij mijn dochter ook geweest toen en het was een lieve vk dus wil nog wel voor de laatste keer er naar toe.gr wendy mama van joey 6 wk

en hoe is het gegaan met de prik?

Fleur krijgt donderdag haar 1ste prik, bah, niet leuk, hopelijk is het een "goede" prikker.

Ben deze keer op nacontrole bij de verloskundige geweest, en dat was best gezellig, ze was ook een goede, ze is ook bij me in het ziekenhuis en 2 keer thuis langsgeweest. Maar de nacontrole is niet echt belangrijk, het is gewoon een gezellig gesprek. Ben na onze zoon op nacontrole bij de gynacoloog geweest en dat was helemaal niks, ging alleen over anti conceptie.

groetjes,
lia

De prik is goed gegaan! Ze huilde wel even, maar gelukkig was ze tijdens het weer aankleden al weer getroost!

Ze is nu 4060 gram en 53 cm (500 gram aangekomen in 4 weken). Ze waren erg tevreden. Dewi mag wel meer eten, maar als ze niet wil hoef ik niets te dwingen. Ze gaan er van uit dat ze vanzelf wel meer gaat eten.

Ik ben blij dat alles goed is gegaan. Wel heb ik voor de zekerheid paracetamol voor haar in huis gehaald.

Groetjes Cathelijne

Gelukkig dat het meeviel!!

Heeft ze vannacht nog koorts gehad of fietst ze er helemaal goed doorheen, dat hoop ik eigenlijk wel voor je....

Nina mag volgende week voor de 1e prikken, ben ook benieuwd wie er hier harder huilt!

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Ze heeft aan het begin van de avond en voor wij gingen slapen toch een paracetamol gehad. Ze had geen koorts, maar had wel pijn aan haar beentjes en bleef daardoor een beetje jammeren. Die 2e was eigenlijk meer uit voorzorg, maar gelukkig heeft ze nu al nergens last meer van!

Het is even zielig, maar als je haar bij je houdt terwijl ze prikken kun je haar daarna gelijk troosten.
Een tip van iemand die net voor mij was, zorg dat je wat te eten hebt voor daarna, dat troost ook erg goed!

Succes volgende week!

Terug
Bovenaan