1e prikje DKTP

Hoi heeft je ventje er erg last van of ben je bang dat hij last krijgt?

Als hij nergens last van heeft zou ik niks doen ook een beetje last is niet zo erg.

Maar als je denkt dat je het moet verlichten voor hem kan je een paracetamol geven voor kids

groetjes




 
Mijn zoontje heeft ook geen last gehad van zijn eerste prikje. Op het moment van het prikje zelf begon hij te huilen. Daarna was het troosten en toen was het weer goed. De consultatieburo arts zei dat als hij koorts kreeg dat je dan het beste geen paracetamol kan geven. En als hij er echt pijn aan heeft (langdurig huilen) dan een zetpilletje (die kreeg ik mee van de arts). Ik denk dat mijn kleine een beetje koorts heeft gehad (had op een gegeven moment rode wangetjes), maar niet erg. Het plekje zelf voelde een klein beetje dik aan en dat kon volgens de arts ook gebeuren. Eigenlijk was het dus snel over. Ik zou in ieder geval vragen wat de bijverschijnselen kunnen zijn en wat je er dan tegen kan doen. En misschien heeft het CB nog meer tips.
 
kim heeft weinig last gehad van haar prikje, wel de prikplaats goed masseren nadien, zo verspreid je de vloeistof die geinjecteerd is. Ik heb kim lekker een paracetamol zetpil gegeven. Ze slaapt er altijd lekker op!!

groetjes sandra
 
ik heb de tip luuf op het plekje te smeren( koelt lekker) en een van te voren gevroren washandje mee te nemen en er gelijk op te leggen gekregen.. heeft bij mijn dochter goed geholpen!
 
Hoi Mirjam,

Wat ook kan helpen is je kindje gelijk na het prikje als je thuis bent in zijn bedje leggen om te laten slapen met een zetpilletje. Als ze dan wakker worden zijn ze meestal door het ergste heen. Nu moet dit alleen wel uitkomen met het slaapritme natuurlijk, maar bij mijn zoontje werkte het prima. Wel regelmatig even checken of alles goed gaat natuurlijk.
succes.
 
Mijn dochter heeft afgelopen vrijdag eerste prik gegaad. We hebben allebei gehuild- zo zielig vond ik haar huilend. Ik was ook bang voor de gevolgen, maar het is ons eingelijk hartstikke mee gevallen. Ze heeft thuis klein beetje gehuild en 38,4 gehaad (we hebben geen paracetamol gebruikt) en verder ietsjes meer geslapen. Volgende ochtend is ze lachend wakker geworden. Ze heeft geen harde of rode plek op de beentjes gekregen en ik heb het niet gemaseerd.
Er is een foldertje op de cb meet allerlei informaties en tips voor vaccinaties.
Sucess,
Asia









 
Bedankt voor jullie reacties!

Gisterenmiddag heeft mijn kleine man zijn eerste prikje gehad. Hij was echt een bikkeltje!! Mama durfde nauwelijks te kijken want die had het idee dat zijn beentje gespiest werd door die ongelooflijk lange naald... Jurre schrok alleen een beetje van het prikje, huilde eventjes en toen was het over.

Op aanraden van de wijkvp heb ik nog diezelfde middag paracetamol in huis gehaald voor als Jurre pijn of koorts zou krijgen. Terwijl ik naar de winkel liep heeft hij heerlijk geslapen, maar toen we weer thuis waren hij wakker werd, heeft hij heeeel hard gegild. Toen heb ik hem maar een halve paracetamol (zetpil 120 mg) gegeven en na het voeden heeft hij weer een aantal uren geslapen. De voeding die volgde ging probleemloos, Jurre was gewoon heel hard aan het lachen telkens... (mijn vriend grapte dat Jurre misschien een beetje stoned was van de paracetamol, haha.) Bij het opnemen van de temp bleek dat Jurre alleen wat verhoging had en daar is het tot nu toe bij gebleven.

Het enige wat ik nu nog aan hem merk is dat hij wat meer moe is en wat meer slaapt. Zijn lichaam is aan het werk geweest dus dat vind ik niet verwonderlijk.

Nogmaal bedankt voor de reacties, het heeft me wel wat gerust gesteld om wat 'troostmiddelen' achter de hand te hebben!

Mirjam
 
Terug
Bovenaan