1e prikjes

Hello,

Morgen krijgt onze man zijn eerste prikjes bij het CB.

Hebben jullie nog tips/trucjes om de pijn voor je kind te verzachten??

Heb wel eens gehoord dat je een nat washandje mee moet nemen zodat deze er gelijk na de prik opgelegd kan worden om de pijn te verzachten. Of na de prikken thuis in badje te doen.

Ik vind het gewoon een soort spannend en ook al zielig voor onze man....

'Wij hebben het al achter de rug... Behalve dat het heel zielig is, viel het erg mee...
Tip: kleedt de baby zo ver mogelijk aan. D.w.z. alles behalve het broekje. Dat scheelt met aankleden na de prikken. Ik heb ook gehoor dat je je kindje kunt aanleggen aan de borst om te troosten. Bij ons was dit niet nodig. Na een paar minuten huilen en boos kijken was het over.
Ze heeft wel veel geslapen de dag zelf en de dag erna.
Succes!

Ik heb gehoord dat het er gewoon bijhoort en je juist niet moet troosten met de borst of de fles. Zo leer je ze een verkeerde manier van troosten aan! Een knuffel en een kus en zeggen dat het al klaar is kun je beter doen...
Mijn zoontje krijgt volgende week zijn tweede prikjes! Zover mogelijk aankleden vind ik wel een goede tip, want ik moest inderdaad mijn zoontje nog helemaal aankleden daarna....

Nou we zijn net naar het cb geweest en wat een stoere vent is het toch! Even huilen bij de prikjes maar daarna was hij weer muisstil, zelfs de dames van het consultatiebureau hadden dit nog niet vaak meegemaakt.

Nu hadden ze het erover dat als hij koorts krijgt hij eventueel 60mg paracetamon mag hebben. Had ik natuurlijk van te voren even in huis moeten halen, niet zo handig van mij., dus dat ga ik starks nog maar ff halen.

hier net vanmorgen de eerste prikjes gehad. Gaf eigenlijk geen kik. Even heel zachtjes jammeren en verder keek ze lekker rond. Daarna even boodschappen gedaan. Thuis weer de fles gegeven toen ze wou en ze ligt nu lekker te slapen.

Idd paracetamol geven, nat washandje, fiets bewegingen. En het lekker rustig aan doen kregen wij mee.
En verder denk ik gewoon doen wat je anders ook doet!

Verder was ze weer goed aangekomen ze weegt nu 4550 gram en 55 cm groot en 4 weken terug was het 4040 gram en 53.5 cm.
OVer 4 weken weer..........

Terug
Bovenaan