1e terugplaatsing...nu maar duimen gaan draaien

Hallo allemaal,

Ik wilde toch nog even laten weten hoe het, nadat we afgelopen maandag de terugplaatsing hebben gehad,  verder is gegaan.
Er waren maandag van de 18 eiblaasjes, 11 met een eicel, dus daar waren we wel erg blij mee.(schijnt goed te zijn geloof ik)

Vanmorgen zouden we tussen 8.30 en 10.00 uur te horen krijgen, of er embryo's waren en natuurlijk of er een terugplaatsing zou plaatsvinden.
Jeetje meiden, wat waren we, maar vooral ik zenuwachtig

En...geweldig de terugplaatsing gaat door!!! Vanmiddag zijn we geweest. Er waren van de 14 eicellen er 11 bevrucht, waaruit 9 goede embryo's zijn gekomen. Dat was een enorme opluchting. De terugplaatsing was zo voorbij, we hebben uiteindelijk gekozen voor 1 embryo  en ja...nu die vreselijke wachttijd.
Voor ons de 1e keer, dus we laten het maar over ons heen komen. Wel moet ik veel blijven drinken de komende tijd erg goed opletten of ik geen buikpijn ga krijgen i.v.m. die dreigende overstimulatie voorheen door die 18 eiblaasjes. Dit vind ik toch wel een beetje beangstigend hoor, maar hoop dat dit goed komt. Heeft iemand hier trouwens ervaring mee?
En misschien is dit nou weer wel een hele overdreven vraag, maar mag je nu alles wel eten? Of geldt nu ook het zelfde als voor zwangere vrouwen?? (hoezo beetje onzeker hihi)
Nou meiden sorry voor mijn iet wat lange verhaal, maar ik wilde jullie het toch graag nog even laten weten.
Iedereen heel veel succes gewenst  en dat we hier allemaal maar heel gauw zwanger mogen raken....en Sunshine Jo jou wil ik nog even extra veel geluk en succes wensen morgen...ik denk aan je!

Veel liefs,
Famke  

Hoi Famke,

Dat is geweldig nieuws!
Ik zal vreselijk voor je duimen en hoop dat de embryo blijft zitten waar hij/zij hoort.
Ik zou er al wel rekeing houden met wat je eet, je weet het nooit.
Eigenlijk ben je al zwanger, maar het is alleen afwachten of het doorzet.
Ook zou ik foliumzuur gaan slikken als je dit nog niet deed, waarschijnlijk moest je dit al van het ziekenhuis uit.

Ik kreeg tijdens het eerste intake gesprek al een receptje mee voor foliumzuur en moest hier lange tijd mee doorgaan in een hoge dosis vanwege de tweeling zwangerschap.

Ik weet dat die wacht weken verschrikkelijk zijn, waarschijnlijk één van de zwaarste momenten van de hele behandeling.
Probeer er niet te veel aan te denken, ga iets doen waar je je gedachten bij moet houden.
Ik was erg druk met werk, dus had weinig tijd om eraan te denken.

Ik wens je de komende dagen super super veel sterkte en we horen het nog wel hoe het is afgelopen.

Groetjes Patricia

Lieve Famke,

Oeps, ik heb op  je topic van 05 februari gereageerd maar ik zie nu dat je wél de laatste dagen hebt geschreven
Niet helemaal goed gebruik gemaakt van de zoekfunctie.....
Vergeet vooral dat bericht want je hebt het allemaal uitgebreid beschreven al ben ik  nog steeds wel benieuwd hoe het met je vader gaat.

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling want jij woont toch ook in Zeeland ?
Jij zit inmiddels dus op de wachtbank, vanaf woensdag kom ik lekker bij je zitten
Wanneer mag je testen (zelftest of bloedtest ??)

Ik hoop iets van je te lezen

Liefs, SunshineJo

Hallo Sunshine Jo,

Nou das nou ook toevallig, ik zet net de computer aan en jij plaatst net dit berichtje.
Maar allereerst: hoe is het eergisteren met jou gegaan???? Ben echt super benieuwd joh. Zal vast en zeker ook weer erg spannend voor jullie zijn geweest en deze week is nog veel spannender. Hoeveel jaar zijn jullie al bezig voor een kindje?
Ik kom inderdaad uit Zeeland, jij ook?Wel grappig....  
Ik woon op Schouwen-Duivenland.Jij?
Wij zijn onder behandeling in Rotterdam, het Erasmus MC. En ik moet je eerlijk zeggen, dat dit tot nu toe erg goed bevalt. Ik vind ze daar erg vriendelijk en ze leven echt super met je mee. Ik voel me daar absoluut geen nummertje.
Ik zit nu na onze 1e IVF voor het eerst op het wachtbankje en probeer me zo goed als dat lukt te ontspannen, zodat de tijd wat sneller voorbij gaat.
Ik heb tot zeker gisteren nog wel last gehad hoor van pijntjes en vooral een beurs gevoel in mijn onderbuik, maar dit zal wel door die punctie komen en omdat er zoveel eiblaasjes zaten. En ben ook nog erg moe. Ik kon niet eens werken. Maar komt allemaal goed hoor, alles is voor een goed doel toch?
Ik durf ook eigenlijk niet te dromen, ofdat het gelukt is ja of nee. Vind dit echt doodeng, durf er eigenlijk niet eens over na te denken. Hoe ga jij hier mee om?
We krijgen over ongeveer 1 week ook nog te horen, of er van de 9 embryo's nog ingevroren zijn, maar wel hebben ze ons al verteld, dat de kans dat ze hier goed uitkomen erg klein is. Wel erg realistisch natuurlijk.
Nou meis een heel verhaal hè.
Oja met mijn vader gaat het gelukkig weer wat beter, hij is inmiddels thuis en moet nu zeker een half jaar revalideren. Hij heeft echt kantje boord gelegen en ik was toen één en al hormoon, dus weet je al wel genoeg hihi....
Ik hoop dat ik gauw goed nieuws van jouw kant te horen krijg. Ohhhh ik ga echt voor je duimen hoor!! Ik mag zelf testen, maar daar denk ik voorlopig nog maar niet aan.
Ik wens je heel veel succes komende week en ik zal zeker aan je denken!!

Tot horens?

Groetjes, Famke

Hé Famke,

Morgen gaan ze ontdooien... spannend joh ! Woensdagochtend het telefoontje afwachten of alles OK is. In  Leiden liepen alle cryo-terugplaatsingen naar wens maar daar waren ze ook heel wat minder selectief
Ik durf er niet helemaal op te rekenen dat het 100% goed gaat
Wij zijn nu bijna 3 jaar echt bezig om een kindje te krijgen met een heel lang verhaal vooraf (jarenlange endometriose, een relatie die na 7 jaar stukliep en toen een relatie - met mijn huidige vriend - waarin de kinderwens niet van  2 kanten kwam...)
Uiteindelijk dus al wat langer bezig maar in 2005 echt gestopt met de pil
Vanwege mijn leeftijd en dus endometriose geschiedenis mochten wij beginnen met preventieve IVF
Daarmee zijn we dus in september 2006 echt begonnen = 1e poging
Ik houd nu een poosje een weblog bij waar ik zoveel mogelijk informatie op probeer te zetten
Neem maar eens een kijkje als je wilt: www.droomwensvervulling.web-log.nl
Je kunt daar ook reageren, ik krijg dan per mail bericht, kan ik je evt. terugmailen (als je dat leuk vindt) Ik zet mijn mailadres liever niet hier op het forum

Ik woon trouwens in Goes, dus vast niet zo heel ver bij je vandaan
Blij om te horen dat je vader aan de beterende hand is, dat is vast een hele zware tijd geweest, zeker ook omdat het samenviel met je hormoonbehandeling

Wij zijn veel meer tevreden over de behandeling in Gent dan in Leiden, we zijn ook niet voor niets overgestapt (en het is veel dichterbij)
Ik laat woensdag weer iets weten, dan kom ik lekker bij je op het wachtbankje zitten

Jij ook veel succes , vooral met proberen te ontspannen (dat ging bij mij  na de eerste  terugplaatsing overigens het allerbeste maar werd daarna steeds zwaarder)
Staat ons dus komende weken nog heel wat te wachten, het wordt tp nummer 7

Groetjes,
Sunshine Jo (alias Jolanda)

Terug
Bovenaan