1e verjaardag, hapjes, drankjes? Ik word gek........

Hi Dames,

Zoals het onderwerp al aangeeft word ik langzaam een beetje gek...

Ik wil zo graag een leuke eerste verjaardag ervan maken over enkele weekjes, maar ik weet niet goed hoe.......
Hoe en waar ik de taart moet bestellen weet ik  (kijk maar naar mijn kont....oeps..)
en dat is dan ook alles wat ik weet.

Ik wil het feestje van 13:00-16:00 houden.
- Maar wat moet ik dan op tafel zetten naast de koffie en het gebak?
- Moet ik wijn en bier hebben 's middags
- Wat koop ik voor eventuele kinderen die meekomen?
- Ik wil eigenlijk het speelgoed van ons mannetje niet allemaal in de huiskamer laten, want ik wil niet dat het kapot gaat en alles is nog nieuw, is dit erg?
- Moet ik de kinderen die op bezoek komen vermaken?
- Hoe zorg ik voor het bezoek als ik ook wil filmen, foto's maken en bij ons mannetje wil zijn?

AAAAAHHHHHHH, een feestje van 3 uur bezorgd me teveel  stress......

Bedankt voor jullie tips,

Charlotte

Ik wil het feestje van 13:00-16:00 houden.
- Maar wat moet ik dan op tafel zetten naast de koffie en het gebak?
- Moet ik wijn en bier hebben 's middags
- Wat koop ik voor eventuele kinderen die meekomen?
- Ik wil eigenlijk het speelgoed van ons mannetje niet allemaal in de huiskamer laten, want ik wil niet dat het kapot gaat en alles is nog nieuw, is dit erg?
- Moet ik de kinderen die op bezoek komen vermaken?
- Hoe zorg ik voor het bezoek als ik ook wil filmen, foto's maken en bij ons mannetje wil zijn?

AAAAAHHHHHHH, een feestje van 3 uur bezorgd me teveel  stress......

Wij gaan het as volgt doen;
- het feestje is van 14 tot 19
- yoëll gaat om 14.30 het kaarsje uitblazen op de taart, dan hebben we er koffie en thee bij
- verders zet ik de partytent op met daaronder een tafel, hierop komen de hapjes
Ik ga allerlei hapjes maken van sausijzenbroodjes tot knoflookbrood, gehaktflapjs, macaronisalade enz
Dus een keer niet de afgezaagde soep en brood. Voor de kids zet ik chipjes, koekjes, krentjes, spekjes neer. En en fles ranja met bekers

Iedereen drinkt wat hij/zij drinken wil.
Er zijn altijd wel ouders, familieleden of vrienden die je helpen met inschenken oid en anders kun je van tevoren iemand vragen te helpen.
Zo ook met filmen en foto's maken, als je graag bij het feestvarken wil zijn (logisch) vraag je een paar dagen van te voren iemand die dag de camera vast te houden.
Het speelgoed kun je een beetje selecteren waar ze wel mee kunnen spelen laat je staan en waarmee niet berg je op.
Hier is het zo dat alle cadeau's blijven staan, mits het kind er zelf ook mee gaat spelen (heb 5 neefjes en nichtjes en het werkt erg goed)
Je hoeft de kids niet te vermaken, want de ouders zijn er ook bij om dat te doen of op te letten.

Denk dat je je niet teveel zorgen moet maken en alles wel op zn plek terecht komt hoe je wil.

Succes!!!

Bier en wijn zou ik niet doen hoor. Lekker simpel houden, Het is een kinderverjaardag.
En inderdaad lekker spekjes en makkelijke snoepjes neerzetten.
En dat drinken: zet er nog een tafeltje bij met plastic bekers, flessen/pakken drinken en een prullebak waar al het afval weer in kan.
Als je gewoon alles op tafel zet, kan iedereen voor zichzelf zorgen. Inderdaad een broer of zus vragen de dag vast te leggen op foto en video (vinden ze waarschijnlijk nog een eer ook als je zegt dat je er een album van wilt maken ofzo).
Heeeeel veel plezier..en relax he! Een gestresde moeder maakt een verjaardag niet gezelliger.
Hou het simpel, niemand verwacht allerlei hoogstandjes..
Liefs NElleke

Je bent nogal wat van plan. Dean is pas in oktober jarig, dus ik heb nog even om na te denken. Je moet het niet te strak proberen te regelen want als er dan iets niet precies verloopt zoals je in gedachten had, dan word je gek. Laat het gewoon over jezelf heen komen en maak er een leuke dag van voor je kindje.

Groetjes,
Nelly.

Denk dat je vast wel wat hebt aan die bovenstaande tips.
Hier wordt het heel de dag gevierd, hij is doordeweeks jarig en mama viert gelijk d'r verjaardag mee.
Jaimey is 31 juli jarig en ik 6 augustus dus vindt ik het wel makkelijk zo.

Ben benieuwd of je t nu al een beetje in gedachten hebt hoe je het wilt vieren.
Wanneer is die van jou jarig?

Wel spannend allemaal zeg... eerste verjaardagen van onze dochters of zonen.

gr kaat

het duurt voor ons nog even maar bij ons
gaat het meestal zo
wie er komen kan gewoon langs komen er is gebak en koffie e.d.
ik heb geen vaste tijden waarop de visite kan komen
dat past ook niet in mijn huis als we ze allemaal tegelijk
laten komen dus het is dan de hele dag huize zoete inval

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi,

Ik zou het ook graag klein willen houden, maar wij wonen nu eenmaal in Brabant, dus ontkom je niet aan een vreetfestijn, hahaha!

Wij geven het feestje van 14:00 tot 16:00, lijkt kort, maar er zijn er altijd wel die blijven plakken.

Voor de "grote" mensen ga ik 3 taarten maken met als thema Winnie de Pooh, haar verjaardag is ook dat thema. Lyanne krijgt zelf een klein taartje om mee te smeren, gooien etc!

Ik zet een tafel neer met daar al het drinken en de glazen, zelfbediening dus. Voor nootjes etc heb ik bordjes van Winnie de Pooh gehaald en die kun je dus zo weer weggooien. De familie van Jorg is heel erg behulpzaam en wij zullen die dag niet veel hoeven te doen, alleen maar genieten dus!

Mocht het slecht weer zijn, dan zetten we een pavaljoen in de tuin, gelukkig hebben mijn schoonouders er eentje en wij hebben er meer dan genoeg ruimte voor.

Ik zou zeggen, geniet van de dag. En voor de kindjes maak ik snoepzakjes met een surprise, bij de Action heb je hele leuke kleine dingen voor heel weinig!

Groetjes,Marieke mv Lyanne

Terug
Bovenaan