1e verjaardag vieren met lactosevrije taart

Mijn zoontje wordt over drie weekjes één jaar oud. Dat willen we graag met een mooie verjaardagstaart vieren, maar onze zoon heeft een koemelkallergie dus een slagroomtaart valt af. Helaas zijn veel taarten zonder zuivel veel te hard voor zo'n knulletje van één jaar oud om te eten. Heeft iemand suggesties?

Je kan eigenlijk als je zelf taart maakt de melk vervangen door sojamelk en je hebt ook plantaardige margarine (is even zoeken maar ze liggen wel in het koelschap).. dan kan je zelf kiezen wat voor taart je maakt.. 
Je kan ook een (lactosevrij) cake bakken en die versieren met glazuur (is volgens mij melkvrij maar check dat even) en wat gekleurde hagel o.i.d.
Zoeken op vegan alternatieven, ik weet dat een nichtje dat doet..
Mijn schoonzus maakt ook wel eens plaattaart.. dat is ook niet hard en kan je "vullen" met allerlei dingen (ook hier sojamelk/plantaardige boter)..
Multivlaai/limburgia heeft ook wel iets in het assortiment volgens mij maar dar zou je moeten googlen (ook of ze wel open zijn ivm corona)

Wij maakten altijd de taartmix van Peaks free from... en deden we altijd appelmoes in {2 eetlepels) dan bleef hij smeuig. Anders werd het zon droog ding. Als hij klaar was sneed ik hem overdwars door hup een dikke laag jam ertussen, glazuur derop en hopla lekker taartje. Kleine meid was dr altijd blij mee ☺️

Ik weet niet of Hema gebak bezorgd in Corona-lockdown? Wij hadden daar voor ons zoontje een VEGAN appelkruimeltaart gehaald.

Zou inderdaad lekker zelf wat maken. Weet je ook wat erin zit :) heb zelf ook een zuivel allergie en maak zelf allerlei dingen. Even google en je vind genoeg (mist hij wel tegen soja kan, kan ik helaas ook niet wat het nóg wat lastiger maakt)
Bakse!

Terug
Bovenaan