Hoi hoi Becca,
Onze dochter zal in mei 2006 1 jaar worden en ook wij willen een special feestje voor haar organiseren. We hebben een leuke uitnodiging gemaakt en allemaal foto's van haar gebruikt die over het jaar zijn genomen
We geven geen thema aan het feest. Wel hebben wel een klein zaaltje gehuurd zodat we het buitenhuis gaan vieren. Het feestje plannen wij van 14.00 - 18.00 uur, maar onze dochter gaat gewoon op die dag haar eigen ritme volgen en zal waarschijnlijk pas om 15.00 uur komen na haar middagslaapje. Ze komt een paar uurtjes en als ze moe is, brengen we haar lekker gewoon naar huis / naar bed toe. Het gaat erom dat we iedereen in 1x kunnen uitnodigen en niet verspreidt over 2 tot 3 middagen haar verjaardag hoeven te vieren.
In het zaaltje is alles aanwezig. De oudere kinderen die meekomen kunnen bij mooi weer lekker buiten spelen; is een afgesloten terrein. Dus geen omkijken naar of ze het terrein verlaten. Buiten kunnen ze dan lekker spelen met de bal of sjoulen (sjoulbak nemen we mee).
Opa die bakker is geweest, maakt natuurlijk de mooiste taart. Verder versieren we de ruimte met slingers, balonnen en eten/drinken nemen we zelf mee. Ik heb familie en vrienden gevraagd of ze willen helpen, zodat ik en mijn man met onze dochter de gasten kunnen ontvangen. Veel kan je thuis al van tevoren klaarmaken, daar neerzetten en alleen iemand anders vragen of ze de drank / eten op tafel willen bijhouden en aanvullen.
De volgende dag houden we wel een rustdag voor haar, zodat ze de indrukken kan verwerken en haar verjaardag op de creche viert ze dan een dag later. Heeft ze toch niet door.
Ik denk omdat ze nog zo jong zijn, dat je kan proberen een juiste balans te vinden en het leuk probeert te maken voor je kind, maar ook voor jezelf.
Genoeg ideeen, maar het belangrijkste is inderdaad dat je het voor de kleine zo makkelijk mogelijk maakt. Het ligt er natuurlijk ook aan of je veel familie/vrienden hebt. Is die groep niet zo groot, dan kan het ook makkelijk thuis gevierd worden.
Veel plezier en laat nog eens weten hoe het 1e feest is geweest.
Wanneer is de datum?
Gr. Jeannette