1e verjaardag

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat jullie hebben gedaan of gaan doen met de eerste verjaardag van jullie kleine?
Graag zou ik iets speciaals willen organiseren maar ben niet echt creatief.
Hebben jullie het thuis gevierd of juist buitenshuis? Is 1 jaar juist te jong om het buitenshuis te vieren. Speciale thema?

Ik lees graag jullie ervaringen

Groetjes
Becca
 
Hoi,
Alvast gefeliciteerd met het jarige jobje!! Wat een mijlpaal he?
Toen Quinten 1 jaar werd hebben we het gewoon lekker thuis gehouden.
In de tuin want hij is in de zomer jarig. Een themafeestje is je kindje echt nog te jong
voor. Het zal wel leuk zijn, maar op die leeftijd vinden ze alles nog leuk. Toch?
Wij hebben ook niet zo heel veel visite gehad. (bewust) Want hij kreeg zo al indrukken
genoeg te verwerken. Die slagroomtaart waar hij lekker in mocht grijpen en van mocht
snoepen, alle cadeautjes uitpakken, alle mensen om hem heen.
Hij (en wij) vondt het allemaal geweldig en was helemaal uitgeput aan het eind van
de middag.
Wij gaan ook nog wel andere feestjes houden, maar dan als hij wat groter is en er zelf
ook over mee kan denken. Dan beleeft hij het denk ik veel intenser.
Geniet van die speciale dag! Veel plezier.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Alvast gefeliciteerd!!! Alle cliche's worden waarheid: wat gaat de tijd toch snel....

Wij hebben de eerste verjaardag van onze zoon gewoon thuis gevierd met de standaard-verjaardag-club. Geen speciale dingen voor hem geregeld of gedaan want hij krijgt al zoveel indrukken te verwerken.
Wat ik wél heb gedaan is van elke maand een foto afgedrukt en hier een collage van gemaakt. De reacties hierop waren erg leuk en zo kon je ook mooi de ontwikkeling van 1 dag tot 12 maanden zien. Om eerlijk te zijn hangt het nog steeds in de kamer (hij is nu 18,5 mnd)....
En natuurlijk slingers ophangen en ballonnen opblazen!

Een hele fijne en gezellige verjaardag!

Groetjes Marieke

 
Hoi hoi Becca,

Onze dochter zal in mei 2006 1 jaar worden en ook wij willen een special feestje voor haar organiseren. We hebben een leuke uitnodiging gemaakt en allemaal foto's van haar gebruikt die over het jaar zijn genomen

We geven geen thema aan het feest. Wel  hebben wel een klein zaaltje gehuurd zodat we het buitenhuis gaan vieren. Het feestje plannen wij van 14.00 - 18.00 uur, maar onze   dochter gaat gewoon op die dag haar eigen ritme volgen en zal waarschijnlijk pas om 15.00 uur komen na haar middagslaapje. Ze komt een paar uurtjes en als ze moe is, brengen we haar lekker gewoon naar huis / naar bed toe. Het gaat erom dat we iedereen in 1x kunnen uitnodigen en niet verspreidt over 2 tot 3 middagen haar verjaardag hoeven  te vieren.  

In het zaaltje is alles aanwezig. De  oudere  kinderen die meekomen kunnen bij mooi weer lekker buiten spelen; is  een afgesloten terrein. Dus geen omkijken naar of ze het terrein verlaten. Buiten kunnen ze dan lekker spelen met de bal of sjoulen (sjoulbak nemen we mee).

Opa die bakker is geweest, maakt natuurlijk de mooiste taart. Verder versieren we de ruimte met slingers, balonnen en eten/drinken nemen we zelf mee. Ik heb familie en vrienden gevraagd of ze willen helpen, zodat ik en mijn man met onze dochter de gasten kunnen ontvangen. Veel kan je thuis al van tevoren klaarmaken,  daar neerzetten en alleen iemand anders vragen of ze de drank / eten op tafel willen bijhouden en aanvullen.

De volgende dag houden we wel een rustdag voor haar, zodat ze de indrukken kan verwerken en haar verjaardag op de creche viert ze dan een dag later. Heeft ze toch niet door.

Ik denk omdat ze nog zo jong zijn, dat je kan proberen een juiste balans te vinden  en het leuk probeert te maken voor je kind, maar ook voor jezelf.
Genoeg ideeen, maar het belangrijkste is inderdaad dat je het voor de kleine zo makkelijk mogelijk maakt. Het ligt er natuurlijk ook aan of je veel familie/vrienden hebt. Is die groep niet zo groot, dan kan het ook makkelijk thuis gevierd worden.

Veel plezier en laat nog eens weten hoe het 1e feest is geweest.
Wanneer is de datum?

Gr. Jeannette

 
hoi becca,

onze jongste is 27 dec 1 geworden en we hebben het 2 de kerstdag gevierd gewoon thuis want ze zijn te klein voor een echt knal feest.
de oudste word in de zomer 3  maar daar doen we ook nog geen thema's mee dat word leuk als ze naar school gaan en vriendjes kunnen uitnodigingen dus het jaar daarop misschien.
we hebben wel  het eerste jaar een foto taart genomen en vorig jaar hebben we voor de  oudste een boerderij taart besteld en dat maakt het net iets leuker voor ze.
dat doen we dit jaar weer voor ze.

nou veel succes met de eerste verjaardag

gr brigitte bas en thijs  
 
Hallo trotse feestvierende moeders,

Een beetje een late reactie maar het kan nog even; ik heb nog tot juni de tijd voor het zover is! De eerste verjaardag!

Moeilijk inderdaad, ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe we het gaan vieren. er zullen in ieder geval een hoop kindjes zijn, want die zijn er het afgelopen jaar veel geboren om ons heen!

Maar wat hebben jullie aan kadootjes gevraagd...? Die vraag krijg je natuurlijk van ongeveer iedereen die je uitnodigt: wat wil je voor zijn verjaardag hebben...? EN IK WEET HET NIET!!! Hij heeft alles al, denk ik dan. Of grote kado's, maar die wil ik nou ook weer niet vragen...

Misschien nog wel moeilijker dan het feestje organiseren. En ik wil niet hebberig lijken hoor, maar die vraag HOORT bij een verjaardag. En als je zegt: ik vind het al leuk als je komt, nemen mensen toch iets mee en om te voorkomen dat dat dingen zijn die je al hebt... Snap je...?

Ik zou het fijn vinden om van jullie te horen wat jullie gevraagd hebben! En ook om te horen wat jullie als traktatie op het KDV gegeven hebben!

Groetjes Ottie
 
Hoi Ottie,

Ik heb eigenlijk niets gevraagd omdat ik vind dat mensen zelf hun creativiteit moeten aanboren. Dat klinkt misschien gek, maar "vroeger" was dat toch ook niet zo?
Mijn omgeving weet dat we van houtenspeelgoed houden en liever niet te veel van het plastic spul wat met één keer spelen kapot is.
Wij hebben onze zoon op zijn eerste verjaardag een houten loop-bak-fietsje gegeven. Wat hij onder andere gekregen heeft is: een houten puzzel, boekjes, een pop, "orginele" bromtol, speelgoed autootje, dvd van dribbel (is echt een topper!), houten figuurtjes auto, kralenspiraal, knikkerbaan maar dan voor autootjes, enzovoorts. Sla een speelgoedgids open (of een boekje van een houten-speelgoed-winkeltje) en je krijgt allerlei leuke ideeen.

We hebben op het KDV op bellenblaasjes getrakteerd met een foto van Stan erbij. We krijgen vaak wel een traktatie en staat er een naam bij, maar meestal weet ik dan niet precies wie het ook al weer was.

Veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,

Dank je wel voor de tips; ik heb al wat dingetjes gelezen die ik eigenlijk wilde gaan aanschaffen voor onze zoon, maar die jij nu opnoemt en die ik dus ga vragen voor zijn verjaardag!

Je hebt gelijk hoor, over creativiteit enzo, maar ik wil zo graag voorkomen dat mensen (hoe lief bedoeld ook!) komen aanzetten met dingen die we al hebben! Maar zoals gezegd: ineens begint het verlanglijstje in mijn hoofd te groeien!

Dank je wel! Nu alleen nog even zijn verjaardagsfeestje regelen... ;-)

Groetjes Ottie
 
Terug
Bovenaan