1e woordjes

Ik weet dat kinderen vanaf ongeveer 12 maanden met woordjes beginnen en het zou me echt niet uitmaken als mijn zoontje heel laat zou zijn, maar ik heb het idee dat mijn zoontje van 8 maanden al dingen gaat nazeggen, én begrijpen. Toen hij uit bed kwam, vertelde ik hem dat we fruitje gingen eten. Hij herhaalde 'ete ete'. Toen ik aankwam met het bakje zei hij het weer... Zou het kunnen dat hij dat echt begrijpt en zegt?

Ja, hier werden ook al eerder de woorden bal en koe gezegd. En werden korte zinnetjes ook al eerder begrepen.

Het zijn allemaal gemiddeldes. Met praten liepen ze hier voor. Met kruipen en lopen liepen ze hier achter

Hier ook! Dochter van 8 maanden zegt al heel duidelijk papa en mama en begrijpt al veel woordjes van wat wij zeggen.
Net als de vorige reactie hier weer iets ‘langzamer’ met kruipen en zitten ?

Mijn dochter zei vanaf 6 maanden al bij periodes mamma. Maar vergeet het ook steeds weer. Nu ze 13 maanden is kan ze mamma, nee en hond (hoow) zeggen. Maar soms doet ze dat een paar dagen heel intensief en andere dagen is het weer betekenisloos gebrabbel. 
Dus in mijn ervaring kan het wel, maar vergeten ze het soms ook weer even. 

Terug
Bovenaan