1e x bij de logopedie

hoi meiden

nou vandaag was de 1e x dat Bram naar de logopedie is geweest..... ze heeft wat formulieren ingevult en vragen gestelt en Bram natuurlijk wat geobserveerd
had in de auto al verteld tegen hem dat we daar heen gingen en dat hij zoveel mocht praten als hij wilde, dacht dan hoort ze meteen hoe hij praat en meneer heeft dat dus ook gedaan
hij ging mooi bij haar aan tafel zitten en verteld ehele verhalen, alleen jammer dat we er niets van hebben verstaan!
volgende week moeten we weer heen en gaat ze wat testjes doen en volgens haar moet het zeker gaan lukken, wel zei ze dat natuurlijk het ene kindje wat later is dan de andere en dat weet ik ook best maar ben gewoon bang dat het niet goed komt anders want wij blijven maar oefenen en oefenen
en het grappigste is natuurlijk ook nog eens dat meneer sinds een paar dagen wat meedere woordjes is gaan zeggen........ dat is altijd zo he
maar we gaan gewoon door met de logopedie!
kan nooit geen kwaad lijkt me want hij loopt natuulijk wel wat achter
dus ik ben vol goeie moed dat onze knuppel ons straks ook de oren van onze kop praat!!

liefs ilona

Hoi Ilona,

Harstikke goed van je! Weet je, soms kan zo'n deskundige die kindjes gewoon net het zetje in de rug geven dat ze nodig hebben.
Wij hadden dat toen Sven maar niet wilde gaan lopen. Hij liep al maanden langs de tafel maar daar bleef het bij. Doordat we toen naar de fysio zijn gegaan liep Sven binnen anderhalve maand! En toen ook meteen de hele kamer door.
Daarna zijn we nog eens gegaan omdat hij zo houterig is. Weer wat oefeningen meegekregen en nu gaat het prima. Het zal nooit een motorische ster worden maar toch.
Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Hey,

Waarom ben je met bram naar de logo gegaan, dat is me even ontschoten?
Omdat hij niet veel praat?
Ik vind sowieso dat je een goede keus hebt gemaakt om hulp in teschakelen.. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Jesse praat ook niet heel veel hoor, meestal 2 woorden achterelkaar, maar ik denk het komt vanzelf. In andere dingen is hij heel snel.

Gr Linda

hoi linda

ik heb logopedie ingeschakelend omdat Bram bijna niet praat
hij zegt amper woordjes maar als we aan het oefenen zijn wijst hij alles aan en zegt alleen maar ja......... mijn broertje was ook heel laat met praten dus ik maakte me verder geen zorgen...... komt vanzelf wel!
maar mijn collega was bij me op visite en haar zoontje heeft dat ook gehad en hij gaat dus nu inmiddels naar de kleuterschool maar praat nog heel erg slecht , zo slecht dat ik hem niet kon verstaan..... hij wordt dus oo gepest op school en heeft geen vriendjes omdat ze hem niet verstaan en die kinderen zeggen ook gewoon dat hij vreemd praat...
zo zielig! en toen dacht ik dus.... nu is het gebeurt, ik schakel logopedie in want dat wil ik dus voorkomen en zo heb ik voor mijn eigen gevoel er alles aan gedaan voor Bram
dus vandaar!

Hoi Ilona,

Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar de een praat/loopt sneller dan de ander. Ik zou het ook doen hoor!! Wij hebben goede ervaringen met een logopediste, maar wel op een ander vlak. Een van Veerle haar broertjes (tweeling van 10 maanden) heeft lang in het ziekenhuis gelegen na de geboorte (prematuur). Hij kreeg steeds sondevoeding en met behulp van de baby logopediste is hij goed de fles gaan drinken.

Succes!!

Terug
Bovenaan