1e x keizersnee ivm NVO, 2e x gewoon bevallen

Hoi,

Bij de eerste heb ik na 18 uur een keizersnee gehad ivm Niet Vorderende Ontsluiting.

Nu ik zwanger ben van de 2e wordt er in eerste instantie toch gekeken of het op de natuurlijke manier wilt lukken.
Heeft iemand ervaring hiermee, of het dit keer wel of juist weer niet wou lukken?

Gr Mosy
37w4d

Hoi Mosy,
mijn eerste is niet geeindigd in een keizersnee, maar is wel uiteindelijk met de vaccuum geboren omdat hij niet wilde indalen. De gyn. had de ok al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk een keizersnee zou worden. Bij mijn tweede was ik behoorlijk angstig voor hetzelfde probleem en ook dit kindje daalde niet in voor de bevalling. Uiteindelijk is zij gewoon spontaan geboren. Weliswaar op medische indicatie vanwege de vorige bevalling, maar zonder problemen. Wees niet te bang voor herhaling, want het kan zo anders gaan. Als je kindje net iets anders ligt, dan stopt de ontsluiting en wellicht ligt je kindje deze keer gewoon goed. Bespreek wel je angst met je verloskundige, dat scheelt een hoop, als jij er gerustgesteld in stapt, dat scheelt de hele wereld. Veel succes....

Hallo,

Ik ben van mijn eerste ook uiteindelijk na een inleiding met een keizersnede bevallen.
Na de bevalling hebben ze toen foto's gemaakt van mijn bekken om te kijken of deze mischien te smal waren. Volgens de gyn. moest het mogelijk zijn om bij een tweede gewoon te bevallen. Toen ik zwanger was van mijn tweede heb ik heel veel getwijveld of ik een gewone bevalling aan durfde, ik mocht van de gyn. namelijk ook een geplande keizersnede. Ik was erg bang om weer een hele bevalling mee te maken wat weer in een keizersnede zou eindigen. Uiteindelijk heb ik toch ervoor gekozen om eerst een gewone bevalling te proberen en het is gelukt. Zonder problemen is mijn tweede kindje gewoon geboren. Eens een keizersnede hoeft dus niet te betekenen dat je tweede ook weer met een keizersnede komt.

Groetjes,
Mickey

Beste Kroon, een inleiding vergroot de kans op een keizersnede enorm. Heel vaak wordt dan tegen de moeder gezegd dat ze waarschijnlijk een te nauw bekken heeft, terwijl het in feite gewoon een mislukte inleiding is. Was je tweede kindje erg veel lichter of zwaarder dan de eerste?

Mijn eerste was inderdaad zwaarder dan mijn tweede.
Mijn eerste was ruim 9 pond en mijn tweede 7 pond, als de tweede weer rond de 9 pond was geweest had ik  geen keus gehad voor een gewone bevalling. Maar de tweede was geen enkel probleem  voor een gewone bevalling.

groetjes,
Mickey

Terug
Bovenaan