1e x op vakantie, wat moet er allemaal mee??

Hoi allemaal,

Wij gaan over twee weken voor het eerst op vakantie met onze dochter van 1,5 jr.
We gaan naar Portugal of Kreta. In ieder geval is het in beide landen zo rond de 25 graden. Een vriendin van ons, die al een paar x met de kids op vakantie is geweest, raadde ons aan weinig kleding mee te nemen, zo'n twee, drie setjes. Omdat ze overdag toch in hun zwembroek ofzo rondlopen. Kan ik daarvan uit gaan? Of kan ik beter wat meer mee nemen. Ik heb gister wat van die zomerjurkjes gehaald, neemt ook zowat geen ruimte in beslag en dan nog een joggingpak ofzo. Maar voor de rest? EHBO setje ofzo? Of kan je er vanuit gaan dat ze dat daar wel hebben? Badspullen, opvolgmelk, flesjes e.d. Muggenspul en zonnebrand? En ik had van vorig jaar nog van die naambandjes. En heeft iemand enig idee of er bij het bedje dat je daar kan huren ook een dekentje bij zit? Of moet je die nog zelf meenemen? Nou alvast bedankt voor de tips!

Liefs Jude
 
Hoi Jude,

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, maar ik heb wel gelezen (weet niet meer waar) dat je in het buitenland niet altijd je eigen merk voeding kunt kopen. Misschien kun je dus beter even contact meenemen met de fabrikant (kan vaak via een telefoonnummer dat op de verpakking staat) en vragen of dat merk daar ook te koop is. Anders moet je het misschien zelf meenemen.
Hetzelfde geld voor gewoon 'vast' voedsel. Ik weet natuurlijk niet wat je kind gewend is, maar Grieks en Portugees eten wijkt behoorlijk af van de standaard nederlandse pot. Is het een makkeijk kind met eten, dan lukt dat misschien nog wel. Maar als ze moeilijker is, kun je misschien ook wat nederlandse potjes meenemen (of informeer weer bij de fabrikant of het daar verkocht wordt). Voor je het weet kan je kind alleen brood eten!
Qua kleertjes hangt het er natuurlijk van af. Wat wil je precies gaan doen? Blijf je op 1 plek of wil je (veel) uitstapjes maken? In het laatste geval wil je misschien wel wat meer kleertjes hebben. Of je neemt biotex mee om het te wassen. En wat doe je als het onverwachts koud is?
Suc6 met inpakken!

Jolet
mv Alyssa
 
Hoi Jude,

Wat heerlijk om een vakantie al zo dicht in het vooruitzicht te hebben zeg!!

Vorig jaar zijn wij voor het eerst met onze dreumes van toen 11 maanden op vakantie geweest. Hij is nu dus ook 1,5 (van 04-09-04). Wij hebben toen gekampeerd in Frankrijk en dan neem je uiteraard meer mee dan een hotel/appartement-vakantie. Ik heb toen veel gehad van de site van samen op vakantie. Hier staan veel tips en er staat een mee-neem-lijstje.
Eten en drinken: onze zoon dronk toen nog opvolgmelk en hebben dit vanuit nederland meegenomen. De samenstelling en smaak van hetzelfde merk is toch altijd per land verschillend. Deze informatie had ik van Nutricia gekregen nadat ik hen hierover gemaild had. Fruit hadden we daar vers gegeven, warm eten was voor een deel potjes (uit nederland) en voor een deel mee-eten. De potjes in Frankrijk van Bledina zijn bijvoorbeeld veel te smeuig (én smerig)  in vergelijking met de 8-maanden-olvarit-potjes.
Ik zou zeker een fles meenemen voor troost na  een eventuele nachtelijke brulpartij. Tuit- of rietjesbeker? Van Nutricia heb je kleine verpakkingen met peutermelk. Deze zijn goed en redelijk lang houdbaar. Altijd handig voor troost-momenten. Klein flesje met afwasmiddel? Klein flesje/doosje met waspoeder?
Kleding: als ik nu kijk hoe vies mijn zoontje is na 1 dag spelen, dan is elke dag een schoon setje aan wel nodig. Ik zou in ieder geval wel wat warme kleren/trui en jas  meenemen. De avonden kunnen nog wel koud zijn... Daarnaast een dun shirtje met lange mouwen voor in de felle zon tegen het verbranden óf als je dochtertje wat verbrand is.
Verzorging: zetpillen paracetamol, thermometer, oordruppels (zeker als je bijv. gaat vliegen en zwemmen), tandenpilletjes?, nestocyl tegen muggebeten en schaafwondjes, pleisters kan je daar kopen of meenemen, antimuggenspul zonder deet, zonnebrand en aftersun zou je daar kunnen kopen maar ook mee kunnen nemen zodat je de eerste dag niet meteen zonder zit. Zie verder ook de lijst van de website die ik genoemd heb. Oh ja, een heldere ingeving: bij valpartijen kan je ook boter (de gewone halvarine) op de bult smeren. De bult is met een uurtje verdwenen en géén blauwe plek!! Parasolletje van de buggy niet vergeten evenals de regenhoes?

Pff, dit is alles wat ik zo ongeveer nog in mijn hoofd had zitten van onze vakantie. Misschien heb je er wat aan.

Een hele fijne vakantie!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan