1e yogales

Gisteravond de eerste yogales gehad, goh wat is dat zalig. ik compleet ontspannen maar de kleine uk vol in actie. erg leuk!!!! nog 9 lessen te gaan.
zijn jullie ook al begonnen met een zwangerschapscursus? en gaan jullie ook nog naar andere voorlichtingsavonden etc.
ik heb over 2 weken nog een voorlichtingsavond over borstvoeding. Zijn er ook dames die nog goeie boeken weten mbt borstvoeding en de bevalling zodat ik me op die manier ook nog wat kan voorbereiden?
alvast bedankt

Groet Froukje

Hey Froukje,

Ik begin 22 september met de 1e les, kijk er erg naar uit. Ga samen met een vriendin die ook zwanger is dus dat is wel gezellig.
Ik ga verder niet naar voorlichtingsavonden.
Ik kan i.v.m. een borstverkleining helaas geen borstvoeding geven.
Ik heb het boek: "Het grote wonder" en dat vond ik erg veel informatie hebben en er staan ook hele mooie foto's in, maar dit is meer het hele traject vanaf de bevruchting. Verder heb ik van een vriendin een boekje gekregen van "De
meest gestelde vragen over zwangerschap en bevalling" maar dat vond ik zelf niet zo leuk.
Verder lees ik vaak dingen op internet.

Ben je bang voor de bevalling? Ik ben er niet bang voor maar vind het wel heel spannend...

Groetjes Kim

Ik kom even mee kijken (en kletsen) van het november forum.
Ik vond het ook altijd super lekker die Yoga momentjes voor jezelf en de baby. Gewoon lekker van genieten! Deze keer doe ik echter bnergens aan mee. Ben zwanger van de vierde en "geloof het allemaal wel"
Verder super goed dat je je zo goed mogelijk voorbereid op de bevalling maar besef wel dat het altijd anders kan lopen als je in je hoofd had. Dus goed voorbereiden en bedanken wat je wilt, maar dit wel los kunnen laten als het nodig mocht zijn.
Gaat helemaal goed komen!
Enne ik denk dat een bevalling altijd spannend blijft! Ik denk daar soms ook met een zekere spanning aan, zelf bij de vierde.

groetjes en succes

Ook ik ga nu geen cursus volgen.
Heb bij de eerste yoga gedaan. Vond het erg gezellig maar heb er niet echt iets aan gehad.
En in heb bij de eerste borstvoeding gegeven dus daar ga ik ook geen cursus meer in volgen.

Maar voor jou heel veel plezier!

Groetjes Danielle

Heey!!

Ik heb gisteravond de eerste les Zwanger&Fit gehad en vond het echt heerlijk!
Om naast werk, studie, al twee kids met de nodige clubs en partner even een uurtje tijd te hebben om bezig te zijn met het zwanger-zijn, vond ik echt zalig.
Met mijn mooie buik bewegen voor de spiegel op muziek en daarna ontspanningsoefeningen, ik heb er erg van genoten.
Ik ga er niet heen om wat te leren, ik heb 2 keer een bevalling meegemaakt en heb beide keren niet aan de cursussen gedacht hoor :).
Mijn beide bevallingen hebben in totaal 4 uur maar geduurd, vanaf de eerste wee tot het moment dat ik ze in mijn armen had...zonder weeenstorm....
Ik ben in de gelukkige positie dat het mij zo makkelijk is af gegaan, dat ik nu uitkijk naar de bevalling.
Gelukkig weten ze nu in het ziekenhuis dat ik zo rustig blijf en het zo op het oog makkelijk gaat, want bij de eerste wilden ze maar niet geloven dat ik persdrang had....hahaha...nadat ik het 3 keer rustig gezegd had, werd ik heel erg boos en zijn ze toch maar gaan kijken hoeveel ontsluiting ik had en tja...dat was 10 cm.
Dus als jullie gevoel aangeeft dat je er bent, gewoon in jezelf geloven!!!

Ik lees momenteel het zwanger en baby boek van Moeders voor Moeders, maar heb verder geen tips qua boeken over bevallingen...
Wel ga ik ook naar een voorlichtingsavond 'Bevallen in het ziekenhuis' in het ziekenhuis hier, maar dan nemen we de oudste mee, want zij wil graag bij de bevalling aanwezig zijn en is dan voorbereid hoe het er allemaal uitziet.

Qua borstvoeding....kan ik je aanraden met een lactatiedeskundige te spreken... Maar wellicht is zij het die die voorlichting geeft?? Leuk dat je daar naar toe gaat en je zo goed voorbereid!
Ik heb mijn oudste 1 jaar BV gegeven en mijn tweede 10 maanden.
In het ziekenhuis zijn ze hier niet zo deskundig qua BV en lieten ze mij meteen heel lang met de kleine aan mijn borst liggen. Gelukkig was ik goed voorbereid en wist ik dat de eerste dagen er nog geen echte melk is en de baby dan als het ware 'droog' sabbelt. Dan krijg je dus KLOVEN.....
Zo kwam mijn zus en mijn vriendin wel met kloven uit het ziekenhuis...en dat is niet de beste start voor BV....
Dus dat kan ik wel als tip geven! Volg je gevoel!

We naderen allemaal het laatste semester...Spannend hoor!

Groetjes Brigitte

Ik ben ook begonnen met yoga en vind het inderdaad echt heerlijk.
Ik begin over een paar weken met Zeker bevallen.
Al heb ik er niet zoveel aan ik vind het fijn om aandacht te besteden aan het kindje en mijn zwangerschap en fijn om er eindeloos over te keuvelen met andere zwangere... hihi

Terug
Bovenaan