1e zwangerschap HELLP, nu zwanger van de 2e maar BANG voor herhaling!

Hoi Hoi,

Ik ben voor de 3e keer zwanger maar van een 2e kindje wat nu goed gaat. Tijdens de 1e zwangerschap heel erg ziek geweest wat uiteindelijk in HELLP resulteerde. 3 dagen zijn ze aan het inleiden geweest en na 72 uur was hij daar dan eindelijk helaas kwam mijn placenta niet los en moest ik even geholpen worden op de OK, toen ik terug kwam ben ik ook nog eens 4 liter bloed verloren en terechtgekomen op de IC en moest 3 bloedtransfusies ondergaan. Nu ben ik erg bang voor herhaling. ZIjn er mensen die dit ook herkennen?

Groetjes ies

Hé Iesje, Ik snap je angst helemaal. Je hebt nogal wat meegemaakt! Ik ben zelf de vorige keer met 28+6 bevallen en heb nog erg lang (psychisch) last gehad van de abruptheid waarmee m'n zwangerschap eindigde en het hele ziekenhuisverhaal erna. Ben nu, 2 jaar later, 13 weken zwanger en erg onrustig. Ook bang voor herhaling en daardoor heel onzeker. Zo spookte van de week door mijn hoofd dat ik al goed op de helft van mijn zwangerschap kan zitten. Ben heel blij dat ik dinsdag na 4 weken weer op controle kan. Moet gewoon even weten of nu iig alles goed is. Voorspellen wanneer ik beval, kunnen ze toch niet.
Ik probeer maar met de dag te leven en ook steeds bewust stil te staan bij het feit dat het nu goed gaat. Sterkte en schrijf het af en toe eens van je af!

Dat is niet niks zeg, kan me voorstellen dat je er bang voor bent. Is de kans op herhaling groot?

Probeer er met regelmatig met mensen, en zeker de gyneacoloog / VK, over te praten. En verder toch proberen te genieten en het los te laten.

Succes en sterkte!

goh meid ...dat is niet niks!
ik herken het niet...maar kan me heel erg voorstellen dat je bangbent voor herhaling

enne...wat moedig van je dat je t toch nog aandurft...

t komt vast goed!!...wedden? ;-)

heel veel sterkte iig!!

hoi hoi,heb bij mn eerste ook het helpp syndroom gehad en bij de andere 3 nergens last van gehad,het gebeurt vaker bij een 1e,probeer het van jeaf tezetten,want stress is nooit goed,ontspan en geniet meid

Terug
Bovenaan