1e zwangerschap... wanneer beweging

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben nu 15wk+1dag. Ik kan sinds week 12 mijn eigen kleding niet meer aan..... . Wat ik mij nu afvraag.... vanaf wanneer ga je je baby ongeveer voelen in de buik?
Ik ben daar erg nieuwsgierig naar. Kan iemand mij dit ongeveer vertellen. Ik begrijp dat het verschilt per vrouw, maar een beetje ervarings verhalen zou ik leuk vinden!

Liefs
Nathalie

hoi nathalie,

wat leuk we lopen erg gelijk op zeg

ik ben vandaag 15weken + 2 dagen hihihi

ook ik ben erg benieuwd wanneer ik het ga voelen kan niet meer wachten

ik heb voor mezelf maar ingesteld zo rond 18 a 20 weken

succes en geniet van je znwagerschap

groetjes moekje

Hoi as. mama's,

In mijn 1e zwangerschap voelde ik mijn zoontje in week 17 voor het eerst, natuurlijk heel licht, maar het was wel duidelijk..Nu ben ik zwanger van mijn 2e  kindje en weer in ongeveer dezelfde week voelde ik beweginkjes...Het voelt echt als hele kleine plopjes en dat wordt vanzelf sterker. Ik ben nu 21 weken en hij is elke dag overduidelijk aanwezig. Errug leuk!! Ook nu ik dit schrijf hihi..

Groetjes Inge

hoi,
gemiddeld voelen vrouwen rond de 20 weken hun eerste kindje voor het eerst. Ik voelde die van mij pas met 26 weken. Dat was een heel rustig kind (is 'ie nu nog) en bewoog blijkbaar alleen als ik sliep. Mijn tweede kindje heb ik waarschijnlijk al met 11/12 weken gevoeld, maar zeker met 16 weken. Zij was in de buik een echte druktemaker, maar is nu ook een hele rustige baby.
patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Ik voelde mijn eerste rond 17 weken heel lichtjes, maar alleen als ik er echt voor ging liggen en me helemaal alleen op mijn buik concentreerde. Mijn tweede voelde ik heel erg licht rond 12 weken al, en de persoon die mijn pretecho maakte kon blijkbaar beter voelen wat ik voelde dan ikzelf, want zij zei dat dat nog lang niet kon.

Ik voelde de eerste bewegingen (plopjes) bij 17 weken, iedere week een beetje meer en bij 24 weken ging het al als een speer!
Wat een geweldig gevoel!
Geniet ervan als het zover is!

Hoi.
Bij  mijn eerste voelde ik rond de 18 of 19 weken plopjes in mijn buik, pas toen ik 21 weken was voelde ik de eerste "schop".. En vanaf die tijd was het genieten geblazen!!
Nu zit ik vol spanning te wachten of "een teken van leven" van de volgende. Ben nu bijna 16 weken en de 2e voel je eerder zeggen ze.. bovendien ligt de placenta nu achter en bij mijn eerste lag ie voor en dan duurt het sowieso wat langer...
Ik kan ook niet wachten !!
Geniet er maar van als het zover is..
Groetjes

Hoi allemaal,
ik voelde bij mijn eerste zwangerschap met 19 weken leven, het was toen net net alsof er een soort lavalamp in mijn buikzat, steeds een soort plop...anders kan ik het niet omschrijven...
Nu met mijn tweede zwangerschap voelde ik het met 17 weken, ietsje eerder dus!

yvonne

Terug
Bovenaan