1jaar en drie maanden frustie eter

Misschien dat iemand tips heeft of mij gerust kan stellen.
Mijn zoontje Semme wil 's morgens als hij op is geen eten alleen drinken (dreumes melk gelukkig). hij wordt standaard 7.30 wakker. Hij is geen brood eter en wil het liefst de hele dag door fruit. We hebben alles al geprobeerd, ja een fles dat gaat er ook wel in, maar dat moet juist minder worden.

Dag schema:
7.30 wakker: flesje melk (dreumes), alles proberen wat er in wil (van brood naar fruit werkend)
9.30 twee uur slapen (hij is erg druk en heeft deze nog nodig)
11.30 weer de strijd met wat er aan eten in gaat
tussendoor verschillend, net wat er in wil.
15.30 weer +/- 2 uur slapen
17.30 warm eten, dat gaat er erg goed in. maakt niet uit wat (Daar eet hij juist goed grgrgrg)
20.00 naar bed na een flesje van 150 voeding. slaap door tot 7.30.

Hij is nu rond de 86 cm en weegt rond de 13 kg. Hij groeit goed, beer van een jongen, maar is dit normaal en heeft iemand nog tips.

Pap van bambix lust hij niet.

Als er iemand wat suggesties heeft, hoor ik het graag.

Daphne

Hi,

Moet hij echt perse brood?
Als hij toch de rest goed eet, zou ik hem niet pesten.
Waarom wil hij geen brood, vindt ie het niet lekker?
Wil ie het misschien zelf doen?
Heeft hij niet liever broodjes?
Ik zeg ook maar wat, onze dochter heeft er gelukkig niet veel last van.
Ze wilde toen ze een maand of zeven of acht was, echt geen broccoli. Nou ja dan niet, en nu vindt ze het kei lekker.

Ik ga in ieder geval niet strijden met haar om eten, maar ja is voor mij ook makkelijk om te zeggen.
Succes ermee.
X

Dat is een flinke zoon die je hebt ;-))

Joh ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt van zijn eten en het gedoe. Maar qua groei hoef je je dus geen zorgen te maken

Zn eetpatroon ziet er nogal rommelig uit en het lijkt me zo ook niet echt een 'volwaardig' voedingspatroon, maar dat geef je zelf ook al aan dat je er niet blij mee bent.

Allereerst zou ik de dreumes melk afschaffen, dat is wel heel Lekker voor hem, maar dit kan best eens een reden zijn dat hij brood weigert.
Het is heel zoet in verhouding tot die boterham.

Ik vroeg me af hoe je met hem eet?
ik zet mijn zoontje (nu 19 maand) bij elke maaltijd in de kinderstoel aan tafel zodat het duidelijk is dat dat het moment is om te eten.
Hier gaat t zo bij ons;

Tobias wordt wakker en krijgt de borst.

Ik maak s ochtends een boterham met tahin (sesampasta) en appelstroop (biologisch), die snij ik in stukjes en doe daar een strookje ontbijtkoek bij; dan doe ik er een deksel op en dat vindt ie superspannend; dan doet ie de deksel eraf en kraait t uit; 'koek, boterham!!', ik zet ook een bekertje verse sinaasappelsap neer, gaat ook op.

om tien uur leg ik een appel   op tafel, soms komt ie naar me toe en zegt ; ' nijen' ofwel dat ik m in stukken moet snijden, en dat doe ik dan
verder zet ik een beker lauwe thee   op tafel, kan ie zelf bedenken of ie dat wil drinken, vaak gaat t helemaal op; als ie daarna nog om een banaan vraagt dan mag t ook.

middag; twee bruine boterhammen met appelstroop en sesampasta
bekertje diksap

namiddag, thee en stukjes mango in een bakje

avondeten ook een heel bord

voor t slapen gaan; de borst

Ons idee is; veel kleine porties aanbieden, zoveel mogelijk vers; alles zelf uit laten zoeken, en niet opdringen of voeren; het is heel belangrijk dat ie t zelf kan doen, dat ie alles mag ontdekken en als ie echt honger heeft eet ie wel.

sterkte en het komt wel goed, probeer t wat meer los te laten; je kindje groeit goed;
als je je er minder druk om maakt heb je best kans dat je kindje t oppikt ineens
laat m ook wat spelen met eten, een appel, een banaan, een cracker, een stuk broccoli, een rauwe wortel

groetjes

Terug
Bovenaan