1jaar en temperamentvol/ oplettend

<p>Hi allemaal, graag hoor ik of jullie mijn verhaal herkennen en of jullie tips hebben.</p><p>Mijn dochtef is vanaf de geboorte een pittig dametje, laat goed merken wat ze wil, leert ook snel en is snel in haar ontwikkeling, maar is ook vaak gefrusteerd. Soms zonder dat ik een aanleiding ervoor weet. </p><p>Ze is ontzettend lief en een echte knuffelkont, maar dit laat ze echter op het kdv niet zien. Daar hebben ze het er voordurend over dat ze een uur na aankomst nog huilerig is, slecht slaapt, niets met de andere kinderen te maken wil hebben. Ze is snel afgeleid door alles wat er om haar heen gebeurd, en schrikt ook snel.</p><p>Deze dingen merk ik thuis ook op. Als we bijv naar een feestje gaan blijft ze eerst een tijd bij mij. Ik besteeds dan ook aandacht aan haar en merk dat ze na 30/40min wel zelf dingen gaat ondernemen. </p><p>Graag jullie ervaringen en tips hoe mijn lieve meisje wel een leuke sag op kdv krijgt:)</p>

Het klinkt voor mij alsof je dochter op het kdv heel veel prikkels krijgt, die ze nog moeilijk kan verwerken. Omdat ze zo alert is, krijgt ze alles mee wat er om haar heen gebeurt. Thuis help jij haar hiermee door echt aandacht voor haar te hebben en te knuffelen en misschien wat rust op te zoeken. Op het kdv is die aandacht en rust er natuurlijk minder, doordat er veel meer kindjes zijn. Ik zou in gesprek gaan met de leidsters hierover. Ik neem aan dat dit wel vaker voorkomt en dat ze misschien wel ideeen hebben hoe het wat rustiger kan voor je dochter?

Zoals ook hierboven al genoemd, op het kinderdagverblijf zou het kunnen dat ze overprikkeld raakt. Als jouw dochter gevoelig is voor veel prikkels dan kan ik me voorstellen dat ze op het kdv huilerig blijft. Is een gastouder geen optie? Huiselijke sfeer met minder kindjes en steeds dezelfde persoon.

Ik heb geen tips maar het klinkt wel herkenbaar. Mijn zoontje is 9mnd en ook zooo veel gefrustreerd...
ik heb me eens verdiept in HSP. Ikzelf heb daar veel van weg (of ik mezelf nou een label moet geven weet ik niet). Daarom denk ik dat mijn zoontje ook die kenmerken heeft.
lees maar eens over HSP, dat helpt je misschien om je dochter te begrijpen

Klinkt als mijn dochter, waar ik veel aan had was de video cursus van gevoeligheidgrootbrengen.nl highsensitive strongwilled child. Ik moet zeggen dat ik hierdoor wel meer grip heb, lang niet altijd hihi het blijft puzzelen! Veel sterkte

Klinkt als mijn zoontje.
Hij was precies hetzelfde op de peuterspeelzaal.Na coaching kwamen we erachter dat hij hoogsensitief is.Op internet of in boeken kun je hier heel veel over lezen.
Wij zijn zelf naar een ouder en kind coach gegaan.
Heel laag drempelig en na een paar kleine tips kan dit al heel veel oplossen thuis.Heel veel succes.  

Terug
Bovenaan