1jaar en vreselijk driftig

hallo Dames

mijn zoontje van 1jaar,
is vaak heel erg driftig ik heb ook een dochter van 6jaar maar herken dit absoluut niet.

hij wil gewoon van alles wat niet mag,
vb:
hij klimt op de bank en dat kan gewoon niet hij valt er zo af,
wil alles hebben wat zijn zus heeft kan dit niet dan gilt hij het uit,
soms is hij zo boos dat hij met zijn hoofd tegen de deur bonkt,
herkent iemand dit?
en heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken,
ik zeg rustig dat het niet mag en ook waarom maar het helpt niet.

alvast bedankt.

 
ja dat herken ik wel.

Mijn oudster mara is bijna 6 en dat is een engeltje met wel haar ondeugendheden maar men de jongste is van december 2007 en die is zo driftig. Zij heeft alle driftbuien voor haar zus al ingehaald. Laat zich op de grond vallen en gilt, schreeuw en is boos.

Wat ik doe is negeren. Ik vraag haar of ze even bij me wil zitten en benader haar rustig en als ze dat wil prima knuffelen we. Maar wil ze niet laat ik haar uitrazen tot ze bedaard is.

Succes
 
Ik heb er (nog) geen ervaring mee/in maar het lijkt me heel zwaar. Ik denk vooral, blijf zelf rustig en corrigeer op een rustige manier of negeer het negatieve gedrag. Mijn dochtertje is weleens boos als dingen haar niet lukken, dan gooit ze met het speelgoed, doet driftig en dan laat ik haar. Ze ontdekt het vanzelf wel en soms geef ik haar net even dat duwtje wat ze misschien nodig heeft. Ik zoek altijd naar een gezonde balans ...

Succes

 
Hoi Mas,

Wat ook kan helpen is de driftbui van je kind te verwoorden en op die manier begrip op te brengen voor de woede. Meestal komt een driftbui voort uit frustatie en zien ze dit als hun enige manier om die te uiten. Zelf boos worden werkt averechts, dus rustig blijven en negeren/uit laten razen, als ze iets rustiger worden tegen ze praten dat je begrijpt dat ze boos zijn en dat het ook heel vervelend is (wat ze niet mogen, kunnen etc.), en ze daarna lekker knuffelen/troosten. Misschien is 1 jaar nog wel iets te jong voor deze aanpak maar je zou het kunnen proberen. Anders wellicht in de toekomst als de driftbuien blijven.

Overigens sta ik niet toe dat er tijdens een driftbui met dingen gegooid wordt of iemand pijn gedaan. Dus negeren tot op zekere hoogte.

Groet
Lies
 
hallo

bedankt voor jullie reacties,
dat uit laten razen en negeren gaat hier goed.
en tegen hem praten doe ik ook.
het gaat al een stuk beter.
Dat komt ook doordat hij nu kan lopen.

nogmaals bedankt
 
Terug
Bovenaan