1st x mama worden

Hallo allemaal,
Vind het allemaal wat spannend. Heb afgelopen weekend een cb test gedaan waarop een heel vaag kruisje te herkennen was. Volgende dag nog x in de ochtend getest maar weer zelfde vage resultaat.
Ik weet dat een streep een streep is maar is toch erg spannend en lastig om je er zeker over te voelen. Ga over paar dagen nog x testen lol.
Ik had ook een vraag over hoe en wanneer jullie een ha of vk ingelicht/uitgekozen hebben?
Ik zelf zit nu in week 6 maar omdat ik mij nog niet zeker voel over de zwangerschap zijn we nog aan het afwachten.

Liefs Anne

Gefeliciteerd! Onwerkelijk hé? Ik ben er sinds 2 weken achter dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik heb wel 5 testen gedaan omdat ik het niet kon geloven. Ik heb een test van clear blue gedaan, hier kwam in beeld alleen te staan zwanger (of niet zwanger). Ik heb eigenlijk direct de huisarts opgebeld. De assistente gaf aan dat ik zelf een verloskundige praktijk in de buurt van mijn huis mocht uit zoeken, ze gaf me wel een adres van een VK die zij aanbevelen. Direct daarna heb ik deze verloskundige praktijk opgebeld en voor donderdag staat de eerste echo gepland, als het goed is ben ik dan 8 weken zwanger. Ik weet niet of dit altijd zo in zijn werk gaat. Gewoon bellen! Ik ben nu nog in de zenuwen dat het mis kan gaan.

Groetjes Lise

Al is het nog niet zeker, in ieder geval gefeliciteerd.

Dit is voor mij ook de eerste keer. Ik had toen ik 4 weken was de vk opgebeld en een afspraak gemaakt. (die heb ik donderdag, dan ben ik 7,5 week)

Ik heb gekeken welke vk er bij mij in de buurt waren en daarna de websites vergeleken. Degene die ik heb gekozen kwamen het persoonlijkst over.
Ik houd er niet zo van als het allemaal zo zakelijk gaat.
Dit is toch iets waar je graag van wilt dat je als persoon wordt behandeld en niet als een zakenrelatie...

Wat voor test heb je gebruikt? Wellicht een ander merk proberen als het vage weergave heeft?
Ik had clearblue. Die zegt gewoon "zwanger" in digitaal schermpje. Niets onduidelijks dus!

Nina

Hey Nina
Dank je wel :) en jij zelf ook gefeliciteerd ;)
Ik heb ook clear blue gebruikt maar dan de gewone. Had daarvoor 2 test gebruikt van etos maar die deden helemaal niets ( zelfs controle streep niet).
Mijn partner wil wachten tot dat we een zekere uitslag hebben voor dat we ons aanmelden bij vk.
Ik zelf ben minder relaxt haha.
Voor mij is het denk ik handig dat de vk een goed contact heeft met het ziekenhuis. Heb 3 1/2 jaar geleden ongeluk gehad en veel operaties aan mijn boven been. Loop nog steeds met krukken voor lange afstanden.

En jij ook gefeliciteerd Lise :)
Ik ben ook ergens bang dat het nu nog mis gaat en ik durf niet echt blij te zijn pfff had nooit verwacht dat zwanger worden zo veel stres is lol.

Gefeliciteerd.

Zwanger zijn is inderdaad soms erg stressvol :)
Ik had bij mijn 1e zw meteen de ha gebeld. DIe heeft mij toen doorverwezen naar een goede vk praktijk in de buurt. Kijk gewoon wat je prettig vindt. en als je bij een intake (meestal tussen de 8 a 10 weken) geen prettig gevoel hebt bij de vk kan je altijd naar een andere gaan.

Probeer te genieten, het is zo bijzonder!

gefeliciteerd met de zwangerschap :)
En ondanks dat een zwangerschap stressvol kan zijn probeer ik er wel van te genieten want voor je het weet is je buik weer plat en heb je een klein wondertje op je buik liggen!

Terug
Bovenaan