1ste CB bezoek

Hoi allemaal

Gister voor het eerst naar het CB. Ons meisje van 4wk 2 dg was 600gr gegroeid!!! En nu 50,5 cm(ziekenhuis verkeerd gemeten, ze is geen 54cm!!)

Toen ik daar binnen kwam werd mij zonder enige uitleg even verteld dat ze haar prikjes kreeg ivm kinkhoest.

Tijdens het intakegesprek zou ik hier van te voren over worden ingelicht. Vond dit niet fijn dat dat niet gebeurd was.

Eerst meten en wegen, daarna 20min!!!! met haar in een doek gezeten wachten.

De controle's waren allemaal goed, doorblijven gaan met het vermijden van voorkeurshouding en een verwijsbrief voor een afspraak in het ziekenhuis voor controle heupjes als ze 3mnd is.

Ons meisje krijste moord en brand met de prikjes, gelukkig een flesje bij mij waardoor ze snel rustig en gekalmeerd was.

s avonds heeft ze koorts gehad van 38,5 een panadol gegeven en gelukkig had ze vanmorgen 37,4

Ze is wat jengelig en heeft vannacht 1x extra fles gehad, was zelf blij dat ze daar om vroeg, drinken helpt de koorts zakken.

Hebben jullie kids ook last gehad van de prikjes?

Liefs

Hoi,

Fijn dat de koorts weer gezakt is.
Vind de prikjes altijd zo zielig!

Finn krijgt 9 februari zijn eerste prikjes. Ben benieuwd hoe hij reageerd.

Dus jullie meisje heeft ook al eerder de prikjes voor kinkhoest gehad.
Waar kom jij vandaan? Hier in de buurt (Deventer) hoor je ook al over kindjes met kinkhoest. Zou het landelijk heersen???

Liefs Danielle

Hey Eline,

Zeker niet fijn dat je er niet over ingelicht was, maar wel fijn dat ze ze in ieder geval gehad heeft i.v.m. de kinkhoest.
Fijn dat de koorst gezakt is inderdaad.

Lars krijgt vanmiddag zijn prikjes, hoop dat hij er niet zo'n last van heeft.
Maar zal morgen wel wat laten weten.

Groetjes Kim

Hoi Eline..

Merle zou ook pas over 4 wk voor het eerst haar prikjes krijgen en heeft ook maandag haar eerste prikjes onverwacht gekregen. Ik was er blij om, kon me er in ieder geval niet druk over maken.

Hoe zwaar is jullie meisje nu?

Verder geen least meer gehad nadat je een zetpilletje aan haar hebt gegeven?

Lfs Esther

@ danielle ik woon in Uithuizermeeden(Groningen) dus t zal wel landelijk heersen.

@kim Ben benieuwd hoe lars erop reageert.. hoop dat hij er geen last van heeft

@ Esther ons meisje weegt nu 4080 700gr boven haar geboorte gewicht.

Na het zetpilletje is de koorts gaan zakken. Dinsdag heeft ze wel meer geslapen dan anders maar dat hoorde er bij volgens CB. Vandaag moest ze veel spugen na de voeding,hoop dat dat geen naweeën zijn van de prikjes

Terug
Bovenaan