1ste ECHO gehad!!!

Hoi allemaal,

Nou we hebben afgelopen maandag dan eindelijk onze eerste echo gehad met 12 weken en 1 dag!
En oooooooo wat was dat mooi! Het kindje lag lekker te spartelen en zat vol leven. Echt zo iets bijzonders is dat, dat kun je gewoon niet beschrijven.
Kan niet wachten tot de volgende echo, al wordt die ook spannend de 20 weken echo. Want we hebben te horen gekregen dat we die in het ziekenhuis moeten laten doen. Dit omdat ik als kind een hartafwijking heb gehad en nog steeds kamp met hartritmestorenissen. Maar goed dat is allemaal over gegaan gelukkig, maar moesten voor de zekerheid toch een uitgebreide echo laten doen over 8 weken.
Iemand hier ervaring mee?
Nou ik hoor het wel, voorlopig zit ik nog op mn blauwe/roze wolk.

Liefs saartje.

idd van harte gefeliciteerd met de goede echo :D
toch altijd ehel erg spanend he!
als je 20 weken bent, krijg je idd weer een echo. dan gaan ze je kindje onderzoeken op evt afwijkingen. (dus ook hartafwijkingen) best wel raar dus dat ji jdie i nt ziekenhuis moet laten doen, als dit normaal ook wordt gedaan.
maak je er inieder geval niet te veel zorgen over. geniet gewoon lekker van het getrap in je buik straks (over een week of 5/6)

ik heb al 2 echo's gehad. de 3e krijg ik a.s. maandag. dan ben ik bijna 13 weken.
spannend hoor!

nou meid, geniet lekker van je hummeltje in je buik :D

liefs, do
moeder van nathalia, 21 maanden, en 12 weken zwanger van ons 2e wondertje

Nee het hoeft niet altijd in het ziekenhuis hoor, het kon bij ons ook gewoon bij de vk. Maar in het ziekenhuis wordt er bij ons meegekeken door een gynocoloog + echoscopiste. En normaal doet alleen de echoscoopiste het onderzoek. Bij ons kijken ze dus niet iets verder naar bepaalde dingen.
Maar ga ervan uit dat alles goed is.

Liefs Saartje.

Wat leuk!Ik heb afgelopen maandag ook mijn 12 weken echo gehad.Gelukkig was bij mij ook alles goed.Ik trof het alleen dat ons kindje ver verstopt zit en mocht een binnenwaartse echo, maar ook dat viel mee!Was echt heel mooi om te zien.

Groetjes Anita

Ik ben volledig in behandeling bij ee ngyn ipv een vk daar ik epilepsie heb. Gelukkgi al bijna 5 jaar geen last meer van, maar patient blijft je altijd. Voor de 20 weken echo moet ik naar een ander ziekenhuis voor een zogenaamde type 1 echo. Die zou zeer uitgebreid zijn. Je leest er zoveel over, dat het een zeer belangrijke medische echo is maar dat iederen dat stukje 'vergeet' omdat het geslacht dan te bepalen is. Nou, ik ga met die tweede gedachte, er dus niet vanuit gaan dat er iets mis zal zijn maar dat ik ons kindje nog eens kan zien en hopelijk kan ontdekken of het een jongetje of meisje is. Dat vind ik toch een leuker idee...

Bij ons in emmen doen ze de echo's altijd in het ziekenhuis...puur omdat de vk hier geen echo-apparatuur hebben.

Ik zelf sta onder behandeling van gyn en heb zoveel echo's als ik zelf wil.
De 20-weken echo wordt gedaan door een echoscopist en alles wordt nagemeten en goed bekeken op eventuele afwijkingen.
Ook wij vragen dan het geslacht maar ik vind wel dat ze best meer erop mogen hameren dat het wel een medische echo is....
Sommige mensen nemen hun halve familie mee...
in november 2006 kregen wij bij de 20-weken echo te horen dat ons kindje spina bifida heeft en het niet zou overleven, ik ben maar wat blij dat wij die klap en dat verdriet op dat moment met ons 2-en konden oppakken en niet dat ik aanstaande tantes of oma's erbij had staan....
We konden ons verdriet even de vrije loop laten zonder rekening te houden met andere mensen....

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-2006 en Nova 21-5-2008
nu 10wk+1dg zwanger

Terug
Bovenaan