1ste groenteha wat geven/gaven jullie?

As dinsdag willen wij beginnen met het geven van groente hapje.
Mijn vraag aan jullie.... wat geven/gaven jullie je baby v 6 mnd het eerst?

Wij willen alles zo veel mogelijk vers geven.
Welke groente kun je het beste mee beginnen?
En hoelaat geef je ongeveer een groente hap?

Alvast bedankt!
x

Hoi hoi
Ik ben bij Dani (nu 6mnd en 1 week) begonnen toen hij 5,5 maand was met hem dingen te laten proeven en heb hem toen voor de eerste x worteltjes gegeven (wel uit 4 mnd potje) dat vond hij heeeerlijk!!!
Dag erna bloemkool dat vond hij niet lekker en deedt zn mond niet meer open!
Maar nu 3 weken verder eet hij alles op wat hij te eten krijgt! Dus je kan eens beginnen met worteltjes en een aardappel malen ofzo... en dan als de kleine t goed doet de fles van ong. 16u laten vallen en dan dat groente hapje geven....

Dani's schema sinds een week:

8.00 fles opvolg van 200cc met 3 sch. rijstenbloem
10.30 fruithapje
12.00 brood en fles opvolg van 200cc
15.00 flesje drinken thee/ diksap en biscuit of fruitje
16.30/17.00 groente hap en appelmoes
20.00 fles pyama papje

En dit ging gelijk goed vanaf de eerste dag van zijn 6 maanden!!

Nou succes
Groetjes Joyce
Dani 6 mnd en 1 week

Heyhey,

Wij hebben bij Liam precies hetzelfde schema nu, behalve de boterham...die gaat er vanaf volgende week bij! Dan heb ik 2 weken vakantie dus alle tijd om me daar ff bezig mee te houden, haha! En de appelmoes krijgt Liam ook niet...daarentegen zijn zijn flessen 230, haha!
Verder is het hele schema exact hetzelfde:

8.00 fles 230
10.00 fruit
12.00 fles 230
(evt 14.00 rijstewafeltje, lange vinger of liga met wat thee of water)
15.00 groentehap met wat thee/water
19.00 fles pyamapapje

Wij zijn begonnen met fruit en daarna ook idd worteltjes van 4 maanden!
Toen sperzieboontjes, toen bruine boontjes (nog steeds favoriet) en toen ben ik zelf groenten gaan blenderen! Met een aardappeltje of wat doorgekookte rijst! Mmmmm het smikkelt nu alles op, behalve kiwi!

Succes!!!!

Kim en Liam, 6 maand en 8 dagen ;)

Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke groenten je geeft. Wij zijn begonnen met wortelen, vooral omdat je dat zo lekker goed ziet op de foto
;-) Ik geef het zelf gelijk na een borstvoeding, meestal 's middags rond half vier.
Joost heeft nu al op aan groente: wortelen, courgette, pompoen, aardappel, broccoli en bloemkool.

@ kim

Onze 2 jongens schillen maar 1 dag of niet?? LOL Dani is van 2 april toevallig ;-)

Maar die appelmoes ja, doe ik er bij omdat mijn zoon een eigenwijs mannetje is en niet van t hapje warm houdt... doe ik er appelmoes bij is t goed:S haha
en zn flesje diksap drinkt hij alleen als ik m wat lauw maak en koud drinkt ie t niet.... hahhaha eigenwijze.....

@Joyce: Ja lachen he?! Voorkeuren genoeg hier, haha!

@ Mieka: sorry mieka, we zitten hier een beetje onder jouw topic te beppen, haha! Ben je er inmiddels uit??

Terug
Bovenaan