1ste hapje

Mijn kindje van 19 weken krijgt nu al 3 weken een groente hapje. Het cb had geadviseerd niet meer dan 100 cc ik had dat na gekeken en dat leek al bijna een heel potje ik had bij me zelf al zoiets van dat is wel heel erg veel. Ik heb de groenten toen in ijsblokvormpjes gedaan en ingevroren. Nu krijgt ze al vanaf begin 1 ijsblokje maar dat krijgt ze na mijn idee met gemak op, ze huilt ook na t eten omdat ik denk dat ze t wel heel erg lekker vind. Hoe en wanneer weet ik of ik van 1 blokje 2 kan maken en straks van 2 na 3? Graag jullie tips alvast bedankt

Ik gaf in het begin 5 theelepels, na 1 week ongeveer max 3 eetlepels van groente en fruit. Ik gaf dus steeds een halve pot het is toch alleen oefenen. Toen wij over gingen naar 6 maanden potje gaf ik een halve pot. Vanaf 7-8 maanden at hij een hele pot leeg nu 9 maanden eet hij al 1 maand een hele pot van 8 maanden. Als ik vers kook geef ik het op gevoel.

Ik zou ook je kindje volgen! Maar ik herken wel dat het lastig is want je wil ze ook niet te veel geven.. die darmpjes moeten rustig kunnen wennen aan het vaste voedsel. Wij hebben elke keer een week dezelfde hoeveelheid gegeven en dan een beetje erbij, gaat dat goed na een week weer een beetje meer. Dat gaat al best snel!
Als ze hongerig blijft kun je altijd een beetje extra borst of flesvoeding geven?

Idd, als je merkt dat ze 1 blokje makkelijk op krijgt, dan geef je er 2. Zo simpel is het. Als ze vol zitten of het smaakt niet meer, stoppen ze toch met eten. Dat geven ze prima zelf aan.

Gewoon proberen inderdaad! En goed in de gaten houden hoe dat lijfje reageert: als ze daarna toch ineens veel krampjes ofzo krijgt, of rare ontlasting, dan misschien even een stapje terug doen en idd aanvullen met een beetje melkvoeding er achteraan als ze nog honger heeft.

Terug
Bovenaan