1ste icsi

Hallo allemaal,

Ik en bij mannetje zijn gestart met onze 1ste ivf/icsi poging, na 6 mislukt iu pogingen!
We zijn begonnen eind september en 19 november heb ik mijn eerste terugplaatsing gehad. Nu moet ik op 6 december voor een evaluatie gesprek naar het ziekenhuis en dan mag ik ook een test doen.

Tot nu toe liep alles voorspoedig. We hebben echt het gevoel dat we zwanger zijn, maar je lichaam kan je zo voor de gek houden, dus ik durf nog niets te roepen. Vandaag ook voor het eerst klein beetje licht rood en daarna bruine afscheiding gehad. Was natuurlijk een schrik, maar het is nu alweer gestopt. Ik hoop dat het geen slecht teken is en dat de menstruatie uitblijft. Heeft iemand van jullie dit ook gehad. Ik heb geen buikkrampen gehad en ook geen menstruatie pijn. Alleen maar een opgezette buik, gevoelige eierstokken en borrelen in mijn buik (lucht)

Ik laat gauw meer weten en ben benieuwd naar andere ervaringen....

hoi hoi

Ik kan je geen antwoord geven ben net klaar met de punctie van de tweede icsi maar bij de eerste icsi had ik helaas geen terug plaatsing. Ik heb goede hoop dat dat nu wel het geval is maar het blijft tot zondag spannend.
Heel veel succes dinsdag hopelijk heb je een dikke vette +

groetjes rozemarijn

hi,

Wij hebben in september onze 1e ivf behandeling gehad en ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Ik voelde een week naar de terugplaatsing tintelingen in mijn baarmoeder en daarna begon ik ook last te krijgen van mijn eileiders. Dit komt doordat ze de kleine follikels vaak niet aanprikken en die gaan doorgroeien. Deze waren bij mij, 2 weken na de punctie, al 5 cm per stuk!! Ze verdwijnen of bij je menstruatie of als je zwanger bent pas na een paar weken(en dat heb ik gemerkt)
Zelf heb ik geen druppel bloed gezien maar er zijn genoeg vrouwen die als ze zwanger zijn soms een beetje bloeden dus dat zegt niets. Zolang het maar niet teveel is en je geen krampen krijgt.
Je kan trouwens 15 dagen na de terugplaatsing zelf testen met een zwangerschaptest thuis en dat betekent dat je zondag al kan testen!! Wij hadden 12 dagen na de terugplaatsing een bloedtest in het ziekenhuis(bloed loopt 3 dagen voor op urine) want de pregnyl is dan nog niet uit je urine maar wel uit je bloed. We hebben toen ook nog zelf getest met een gewone zwangerschaptest 3 dagen later.

Heel veel succes met de laatste spannende en slopende dagen en maak je nog niet druk. En probeer niet naar je lichaam te luisteren want 4 weken is nog te weinig om iets van je zwangerschap te voelen.

gr
Marielle

Hoi,

Spannende tijden dus voor jullie! Ik ben wel benieuwd hoe jullie na IUI ineens naar Icsi zijn gegaan? Je zou denken dat je na IUI IVF krijgt toch? Wat was de reden hiervoor?

Wij hebben net ook 6 IUI's achter de rug en moeten ook op voor IVF. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het af gaat lopen bij jullie!!

Sterkte met de vreselijke wachtdagen nog effies.

lfs inge

Hallo Jennie,

Een vriendin van mijn zus heeft vorige maand de eerste ICSI behandeling gehad. Na een goede week verloop ze ook wat bloed en bruine afscheiding.Dus zij was in alle staten. Na 12 dagen mocht ze testen en dit was POSITIEF. Dus het kan te maken hebben met een innestelingsbloeding. Zelf ga ik volgende maand met mijn eerste ICSI poging beginnen na 5 IUI behandelingen te hebben gehad. Mocht al in december beginnen maar door de verhuizing is het niet mogelijk om rond de 18e de punctie te doen. We zijn nu al zo lang bezig, dus een maandje erbij kan ook nog wel. Zijn er trouwens meer meiden, die met de korte procedure van ICSI bezig zijn. Ik ga namelijk niet eerst mijn cyclus stilleggen, maar moet op de eerste dag van de menstruatie bellen met IVF secr. en vervolgens op de 2e dag bloed prikken en 's avonds beginnen met spuiten. Nu duurt het meestal een dag of 34 voor ik ongesteld wordt, maar deze maand gaat mijn lichaam waarschijnlijk meedenken en heeft besloten om 3 dagen eerder hiermee te komen, dus als het volgende maand ook zo rond de 31 dagen is, zal ik waarschijnlijk eind dec. al beginnen met spuiten en dan een dag of 13 later de puncties. Voorlopig is de punctiedatum vastgesteld op 18 januari. Ik hoop dat het voor jou in ieder geval een positieve uitslag zal geven. Maar waarom mag er bij jou niet met 12 dagen getest worden? Dit gebeurt wel bij mij in het ziekenhuis? Misschien ben je op dit moment wel hartstikke zwanger. Nou heel veel sterkte nog met het wachten.

Zal voor je duimen !!!!

Groetjes
Marianne

Hoi,

Wat zou het ontzettend fijn zijn als je zwanger bent!!!!!! Ik hoop het zo enorm voor je.
Ik ga voor je duimen!
laat je snel weten of je meer weet?Het zou goed zijn om weer eens een succesverhaal te hebben op dit forum!

veel liefs Sjan

Terug
Bovenaan