1ste keer IUI, wat vraagjes...

Hoi allemaal,

Ik heb al even niks van mij laten horen, ik probeerde er wat minder mee bezig te zijn, maar helaas zonder effect. Mijn vriend en ik lopen sinds januari in het ziekenhuis. HSG is gedaan etc, was allemaal goed, nu heb ik 1 cyclus clomid geslikt en vandaag had ik mijn NOD. Deze cyclus gaan we voor het eerst met IUI beginnen omdat mijn vriend   4 % goede zaadcellen heeft en ik erg onregelmatige cycli heb.

Nu moest ik voor de 12de dag een afspraak maken voor de 1ste FM, ik had uitgerekend dat ik dan dinsdag de 22ste op de 12de dag zat (vandaag de 11de mei had ik mijn NOD), maar het meisje aan de telefoon zei dat dat woensdag de 23ste is. Volgens mij klop dit toch niet ??(ik had volgens mij een stagiaire).

Ik heb het maar zo gelaten, maar rond welke dag moesten jullie voor de 1ste keer komen voor een FM (ik heb nooit een cyclus korter dan 28 dagen).
Hoe vaak moet je meestal gem. terugkomen voordat ze de daadwerkelijke IUI gaan doen en om de hoeveel dagen? Ik denk om de dag, maar ik weet het eigenlijk niet zeker...

Iedereen die nog bezig is met IUI of IVF etc, heel veel succes!!

O ja klopt het dat je na ongeveer 6 keer IUI overgaat op IVF?

Groetjes! Jelka

Hoi Jelka,

Spannend zeg dat jullie met IUI gaan beginnen.   Als je vandaag ongesteld wordt, dan is inderdaad de 12e dag op 22 mei. Denk dat ze daar een foutje gemaakt hebben. Zelf ben ik inmiddels bezig met de vierde IUI poging.Ik moet altijd voor de eerste follikelmeting op dag 10 komen. Meestal kan ik gelijk 's avonds dan de pregnyl spuiten, en twee dagen later dan de inseminatie. Een enkele keer moet ik op dag elf nog een keer terugkomen voor een tweede follikelmeting. Het hangt natuurlijk een beetje af van hoe je op de hormonen reageert. Als de follikels nog heel klein zijn, zit er vaak wel een dag tussen.
Meestal worden inderdaad zes IUI pogingen gedaan. Na zes pogingen wordt bekeken wat er dan gaat gebeuren. Mijn gyn heeft gezegd dat hij daarna eerst een kijkoperatie wil doen bij mij, als er iets aan de hand is, zal daarna IVF gaan volgen. Als alles goed is, dan mogen we evt ook nog hiermee verder, maar dat hing ook van ons af.
Nou, ik wens je vast heel veel succes bij de eerste (en hopelijk laatste) poging.

Liefs, Judith

Terug
Bovenaan