1ste keer naar de gyn.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Het is me eindelijk gelukt om in te loggen. Heb wel steeds jullie berichtjes kunnen lezen, maar kon steeds niks schrijven, erg irritant. Voorheen was ik gewoon Marieke, nu dus Marieke D.

Het laatste bericht van  2 weken  geleden was dat ik 3 dagen overtijd was. Helaas werd ik toch weer ongesteld. Ik heb over anderhalve week een afspraak met de gyneacoloog en afgelopen woensdag al wat onderzoeken bij de dokter gehad. Dit alles omdat we nu een jaar bezig zijn.
Biaggi, ik volg je verhalen trouw, vooral omdat we allebei even lang bezig zijn geloof ik.

Kan iemand mij vertellen wat er gaat gebeuren bij zo'n eerste bezoek aan de gyn? Ik vind het allemaal best eng.

Meiden, veel succes weer!!! Ben blij dat ik weer op het forum ben.

Hai Marieke

Ik moet zelf op 31 maart voor de 1e keer naar de gyn. Van veel mensen heb ik al gehoord dat het 1e bezoek bestaat uit een persoonlijk gesprek (vorige relaties, hoe is je menstruatie nu, evt genetische bepalingen in fam etc] en een inwendig onderzoek. Mijn vriendin heeft het laatste een aantal weken geleden gehad, en volgens haar viel dit reuzemee.

Maar ik vind ook dat het eng blijft. Hopelijk zijn onze problemen op te lossen met medicijngebruik. Voor meer info over eventuele oorzaken moet je eens kijken op
www.freya.nl. Daar heb ik al veel aan gehad.

Groetjes
Tamara24

Ik kan je niet helpen Marieke, maar ik wens je sterkte en veel geluk. Ik duim voor je, het gaat vast allemaal lukken nu! Succes, groetjes J

Hoi Marieke,

Ik zit ook sinds kort in het medische circuit. Bij mij bestond de eerste keer bij de gyn uit het volgende: Alleerst een gesprek met wat vragen over je toestand en reden van komst. verder nog wat vragen over je menstruatieverloop door de jaren heen en erfelijke kwalen. Daarna heb ik meteen wel een inwendige echo gehad. Dan gaan ze met een apparaatje van binnen kijken hoe alles er uit ziet. Klinkt een beetje raar, maar je kunt het vergelijken met een klein soort vibrator (tja sorry). Niet pijnlijk en zo voorbij, en ook nog eens best interessant. Je moet er alleen wel rekening mee houden, want ja je moet wel op die stoel...

Ik wens je heel veel succes en het valt allemaal reuze mee hoor!

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan