1ste keer tandarts

Zijn jullie kids al voor de eerste keer naar de tandarts geweest?
Voor Elsa was het vanmorgen de eerste keer. En ze deed het opzich hartstikke goed. Ze mocht bij mij op schoot en de tandarts keek zo even snel in haar mondje of alles recht stond en of de tanden goed op elkaar pasten en of ze al gaatjes had. Nadat dit alles was goedgekeurt, mocht ze een cadeautje uitzoeken. Ze heeft wel even gehuild toen ze bij mij op schoot zat, maar ja, we hadden ook niet anders verwacht aangezien ze momenteel weer bang is voor iedereen die ze niet kent.

Hoe is het bij jullie verlopen?

Hier hoeven ze op deze leeftijd nog niet. Pas over een jaar ofzo geloof ik.
Wel raden ze aan om je kind gewoon mee te nemen zodat ze wel kunnen wennen.
Wij zijn in januari geweest. Hannah heeft toen wel even op schoot op de stoel gezeten, maar verder is er niet naar haar gekeken ofzo.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 39w6d zwanger (ETA 8-4-2009)

nee, hier ook nog geen tandartsbezoek meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik zelf ook bepaald geen trouwe bezoeker ben...
En m'n man is simpelweg bang voor tandartsen, dus da's ook niet echt een goed voorbeeld.

Maar het moet er wel een keer van komen. Ik moet gewoon binnenkort voor mezelf weer eens een afspraak maken en Lara meenemen. Ik vrees alleen dat het een mega-drama wordt als ze zelf behandeld zou moeten worden; gisteren begon ze bij een bezoek aan de kapper al te brullen toen ze pas op de drempel stond... Zucht...

hoi,
mijn schoonvader is tandarts. Toen Jasmijn 1,5 jaar was had ze al tandsteen op haar onderste 4 snijtandjes omdat we er niet bijkonden met het poetsen denk ik. Mijn man en mijn schoonvader hebben haar toen in de houtgreep genomen en het met een haakje weggenomen. Oh vreselijk bang was dat ze was zo bang, maar het was wel zo gebeurd. Ik was het helemaal niet eens met die aanpak. Zeker niet omdat het ook nog eens haar opa is. Ik weet ook niet hoe het anders had gemoeten want je kunt niet overleggen met zo'n kleintej maar het voelde niet goed.
In de praktijk staat een groot aquarium en daar gaan we vaak kijken. De eerste keer keek ze angstig naar de stoel maar nu niet meer.
Binnenkort moet ik zelf weer en dan vraag ik hem om gewoon even te kijken. tandsteen heeft ze gelukkig niet meer gehad.
groeten Elke

Jari is meegeweest toen wij allemaal voor controle moesten. Hij vond het helemaal niks. Hij wilde niet op de stoel en niemand mocht in zijn mondje kijken. Hij krijste uiteindelijk zo hard dat de assistente alleen daarom mooi in zijn mondje kon kijken welke kiezen hij al wel en nog niet had maar meneer was not amused!!

Wij gaan zelf trouw 2 keer per jaar en Iris gaat dan ook mee. Van de week zijn we ook geweest en ze is nu 2,5. Vorige keer had de tandarts maar heel vluchtig gekeken. Deze keer echt!
Het ging heel goed, ik was eerst zelf gegaan. Daarna Iris bovenop mij gelegd en ze had haar favoriete knuffel en   haar lap (erg belangrijk ding   voor haar)   stevig vast. Ze zei Aaaa (dan gaat haar mondje tenminste open) en de tandarts kon heel goed kijken met haakje en spiegeltje al. Het ging zo goed, ik was echt heel trots op haar. Daarna keek hij ook nog naar de "tandjes" van haar knuffel en kreeg ze een cadeautje. Later in de winkel mocht ze het avondeten uitkiezen omdat ze zo'n grote meid was geweest.....
Overigens had ze een erg mooi gebit, gelukkig maar!

Hier echt een flappie van een tandarts. Ik neem haar vanaf het begin al mee als ik moet. Ik ga twee keer per jaar. Zegt hij de laatste keer kan je haar volgende keer niet thuislaten?  Hij ging er ook niet naar kijken, pas vanaf dat ze drie is en dan moet er nog iemand mee, want ze mag er niet bij zijn als ik in de stoel lig. Ik heb nooit wat dus zie echt het probleem niet.
Maak ik een afspraak waarbij te spraken komt dat ik op woensdag geen oppas heb, zegt hij dan kan dat dus niet?????? Ik ben dus hard op zoek naar een andere tandarts. Ik wil niet dat mijn kind straks een tandarts trauma heeft. Maar helaas zitten alle tandartsen vol. Ik heb nog ruim een half jaar, dus zoek nog even verder.

Hallo

Jules gaat iedere keer mee als ik moet en ook met oma is hij al mee geweest naar de tandarts. (Dat is dezelfde) Hij mag altijd even in de stoel zitten en in het speigeltje kijken. Vorige keer kreeg hij ook tandpasta mee en dat vond hij erg leuk. Hij vond het echt een kadootje!!
Wij moeten in juli voor het "echie". Dan is zijn eerste echte afspraak. Ik ben benieuwd. Nu lijkt hij het allemaal geen probleem te vinden, maar of dat straks ook echt zo is??!!

Jules poetst iedere avond zijn tanden en bijna altijd 's ochtends. Op het KDV zelfs ook 's middags na de boterham ( 1 keer per week) Helaas schiet dat er bij mij altijd wel in. Ik moet echt wat strenger zijn voor hem en voor mezelf!

Gr Antoi

Terug
Bovenaan