1ste seintjes van dat de bevalling eraan zit te komen...?

Hay gelukkige moedertjes....!

Ik vroeg mij af hoe jullie erachter kwamen dat de bevalling eraan zat te komen? Hoe merkten jullie het en wisten jullie dat gelijk, of pas achteraf dat het een begin was?
Ben erg nieuwsgierig  ben zelf 1 oktober uitgerekend, dus voor mij duurt het nu ook niet lang meer.  Hoorde ook over een slijmprop??? Kun je dat dan zó goed merken dat het "de" slijmprop is? Heb zelf namelijk sinds de zwangerschap meer dan normaal last van afscheiding, dus mij lijkt het best moeilijk te herkennen...

Nou, ben benieuwd naar de verhalen hoor!!!

Groetjes Cody

x

Hoi Cody,
Mijn dochtertje is na een inleiding geboren (ik was 42+2dgn) en op precies 42 weken verloor ik pas de slijmprop.
Was bij mij duidelijk te herkennen doordat het veel erg taai slijm was met wat bloed erdoor, niet te vergelijken met afscheiding.  Maar het verliezen werd niet gevolgd door enige activiteit en ik ben dus ook niet spontaan bevallen omdat ik al  overtijd was.
Heb ergens in het forum gelezen dat de slijmprop ook weer opnieuw aangemaakt wordt dus dat je het vaker kunt verliezen maar ik weet niet of dat klopt.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,Judith

Hoi Cody,

Bij mij was het meteen duidelijk: eerst een beetje kramp, toen op de wc verloor ik een beetje bloed en de kramp (lees weeen) waren redelijk snel achterelkaar. Helaas: het kindje had in het vruchtwater gepoept (ook dat herken je meteen en nee, bij mij was het geen hele sloot haha) en dus moest ik bevallen in het ziekenhuis. Van een slijnmprop heb ik niet echt wat gemerkt eigenlijk.

Het begon allemaal rond half negen 's morgens en om kwart over 5 had ik een gezonde zoon in m'n armen die inmiddels alweer 1,5 jaar oud is.

Heel veel succes en geniet van de laatste weken (hopelijk)
Susan

Hoi

Nou bij mij begon het 's nachts om 2.00 met het knappen van de vliezen. Ik zeg expres knappen, want het klonk echt als een harde KNAP. ( op de gym hadden ze nog gezegd dat het soms klonk als het ontkurken van een champagne fles, wij allemaal lachen, maar hier was dat dus ook echt zo). En een minuutje later inderdaad een hele sloot naar beneden. Ik zat net weer op bed, (het was op de wc gebeurd namelijk), dus ik was blij dat ik mijn zeiltje er al onder had liggen.
2 uurtjes later begonnen de weeen.

Succes op 1 okt.

Caroline

Hoi Cody,

Ik werd 's-ochtends om half 5 wakker omdat ik naar de wc moest, had darmkrampjes (dacht ik en met 35 weken verwacht je nog geen weeen). Terug naar bed en na een kwartier moest ik weer (had nog niets door)Dit bleef zo doorgaan en om 7 uur heb ik mijn man wakker gemaakt. Ik vertelde hem dat ik dacht dat ik weeen had; hij zei oh en draaide zich heerlijk nogeens om. Drong geloof ik niet helemaal tot hem door. Nou dat bleef zo doorgaan en uiteindelijk om 9 uur de verloskundige gebeld. Vervolgens moest ik naar het ziekenhuis en om een lang verhaal kort te maken is uiteindelijk om 17.37   onze dochter geboren!

Groetjes San

Hoi Cody,

Bij de eerste moest ik 's ochtends naar de wc en brak me nek bijna over onze kat die mauwde en voor mijn voeten liep en bij mij op bed naast mijn buik bleef waken.
Hij jaagde de andere katten de kamer uit op dat moment vond ik het raar want dat doet hij nooit en vloekte al een beetje van laat me slapen beest.

Een uur later kreeg ik een gevoel van samentrekken wat ik niet kon plaatsen maar pijn deed het niet.
25 min. later had ik dat weer en ben toen gaan klokken.
Dat gevoel had ik steeds om de 25 min. dus ik wist dat het eraan zat te komen maar was bang iemand te bellen omdat het vals alarm kan zijn.

Rond de middag kwamen ze om de 20 min. en nog steeds een peace of cake niks pijn.
Ik had wel de verl;oskundige gebeld waar ik de dag ervoor nog was geweest en vertelde dat en ze wou me toch even zien.
Ze zei dat het nog wel even kon duren want ik had totaal nog geen ontsluiting maar ze gaf me wel 2 slaappillen mee om de nacht rustig door te komen.

Nou laat op de avond werd het menens en dat was minder.

Ze kwamen om de 2,5 minuut en mijn man wist niet wat hij moest doen ondanks alle gesprekken en cursussen die we hadden gehad en ging slapen.

Mijn moeder was onderweg en zei hem direct het ziekenhuis te bellen dat ik eraan kwam.

In het ziekenhuis zat ik pas op 6 cm. en het is nooit verder gegaan dan 8 cm. toen kreeg ik een spoedkeizersnede.

hoi cody,

bij de eerste braken de vliezen s nachts, niet met een grote plop, maar het kwam er met kleine beetjes uit (heb ik je ergens anders ook al verteld), toen had ik het wel door. Bij de tweede verloor ik een slijmprop of wat slijm rond 23h30, toen had ik het nog niet meteen door. Ik had op een stoel gezeten, en toen ik opstond liet ik een 'vlek'  achter. Ik heb nog wel gedacht, van goh, zou het nu dan toch beginnnen, maar ik heb het pas 5 uur later serieus genomen, toen mijn 'voor'weeen regelmatig leken te komen en achteraf weeen bleken te zijn....

groetjes steef

Terug
Bovenaan