1ste tandje

Tuurlijk alles is mogelijk, er blijken zelfs kinderen geboren te worden met bv 1 tand.
Maar vaak zie je dat dat witte stipje toch geen tand is en dat het dan echt nog maanden duurt voordat de tand komt.

Wow, das wel snel. Maar zoals Bobbian zegt, het kan wel.
Mijn kinderen kregen zo rond de 6 maanden tandjes. Joost sabbelt nu ook al heel veel, dat viel het cb ook op. Maar nog niks op komst zo te zien en te voelen...

Soraya (13wk) krijgt ook haar eerste tandje! Ik zie een klein wit puntje linksonder (snijtand?!?). Ze kwijlt erop lost en ze sabbelt op haar vuist. Ze huilt ook meer dan normaal.

Anouk is ook steeds meer op haar vuistjes aan het kauwen. Ik voel en zie niks. Ze is nu bijna 14 weken. Ze wil echter niks weten van een koelbijtring. Die pakt ze niet eens vast. Wel bijt ze op haar zachte knuffeltjes. Zou het een teken zijn?

Roosmarijn was ook steeds op haar vuistje aan het kauwen. Op het CB zeiden ze dat dat gewoon bij de ontwikkeling hoort. Maar haar kaakje is in ieder geval in ontwikkeling, want het voelt een stuk harder. Maar tandjes zie ik nog niet verschijnen hoor. Ben benieuwd wanneer we de eerste gaan zien.

Kan ja... Tijn was ruim 5 maanden. Ik vond dat toen wel even slikken, weer iets minder baby... Wout sabbelt ook op zijn vuistje, maar zie daar meer de zuigbehoefte in. En ze gaan met een maand of 3 allemaal wat meer kwijlen, meer speeksel... Op het maartforum zijn ook al een aantal kindjes met tandjes (in aantaocht) meen ik.

Waarom voel je niet gewoon even met je vinger? Mijn meiden waren beiden 3 en een halve maand toen de eerste tand doorbrak. Mijn nichtje was bijna 1 jaar... Ik verwacht dat Floréan ook wel ongeveer 3 a 4 maanden zal zijn bij de eerste tand.

Terug
Bovenaan