1ste verjaardag hoe gaan we dat doen??

A

Anoniem

Guest
hallo,

de vraag zegt het al. Hoe gaan we dat doen met die  1 verjaardag, en waar moet ik allemaal om denken !?

Is het handig om met de famillie een tijd af te spreken wanneer ze komen?
En dan verspreiden of juist allemaal tegelijk zodat we het gehad hebben?

Ik maak me er nu al weer veel te druk om, omdat ik toch al weet dat mijn schoonfam.toch wel doen wat ze zelf willen.

Maar goed iemand tips ????

groetjes simone

Er is een topic verjaardagstips, hierin staan allemaal tips voor de eerste verjaardag. Wij gaan wel een begin en eindtijd op de uitnodiging zetten. Dus bijvoorbeeld van 14.00 tot 18.oo. Maar we zetten er ook bij wanneer we de taart aan gaan snijden, dus bijvoorbeeld om 15.00 uur. Dit zodat de meeste mensen dan zorgen dat ze er dan ook zijn. Opa's en oma's mogen langer blijven maar doen dit waarschijnlijk niet. Je moet het toch een beetje aan het fatsoen van de mensen over laten denk ik. En anders zou ik nog even goed aangeven dat je een eindtijd hebt zodat je kleintje ook weer even tot rust kan komen.

Succes!

Linda

zal heel eerlijk zeggen.
op de verjaardag van die kleine zijn wij nog geneens thuis.
zijn we nog lekker bij me schoonfamielie in marroko.
daar vieren we het gewoon klein.
en wat we hier doen zie ik wel weer

groetjes saloua

Hoi Simone,

Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar, en ik heb dus 4 weken voor z'n verjaardag de uitnodigingen de bus uit gedaan, omdat het Meivakantie is zodat iedereen ruim op tijd weet wanneer wij het vieren! Voor de cadeautjes heb ik een lijstje gemaakt op www.lijstje.nl en dit ook op de uitnodiging gezet, zo wilde ik voorkomen dat iedereen ging bellen met: weet je iets voor je zoontje? Heb alleen gevraagd of mensen wilde bellen als ze niet konden. Heb tot nu toe 1 afbeller van de 60!

De tijden heb ik van 14.00 tot 17.00 gedaan met 1 uitzondering, dat is de familie die van ver komt, die mogen langer blijven...de rest die gaan gewoon om 17 uur de deur uit!!! De taart heb ik online besteld bij de HEMA, omdat de banketbakker stervens duur is hier!

Misschien heb je hier iets aan. Ik hoef nu alleen nog maar slingers te halen, maar die haar ik bij de Action...daar is alles zo goedkoop!!! En voor de taart haal ik plastic bordjes, zodat ik niet hoef af te wassen!

Groetjes

Ja moeilijk is dat he....Mick wordt as zondag 1 en heb ook zitten bedenken hoe ik het allemaal moest gaan doen  Maar bedacht me toen dat mijn ventje op die dag het belangrijkste is en ik ook aan hem moet denken. Ik doe het zo.... ik heb 2 weken geleden uitnodigingen verstuurt. Voor mijn naaste familie en vrienden heb ik op de uitnodiging gezet dat we om 13:00 uur de taart aan gaan snijden. Voor de rest van de familie en vrienden heb ik van 14:00 tot 18:00. Want ik wil van dat taartmoment even genieten en we hebben best veel mensen uitgenodigd.

daarnaast heb ik inderdaad allemaal plastick bestek, glazen en borden. Gemak dient de mens toch? En verder heb ik bedacht dat ik de tafel gezellig dek. Met de Senseo erop. Kunnen mensen zelf koffie zetten. Daarnaast zet ik daar de taart, melk suiker etc op de tafel, een soort zelfbediening ha ha ha. Verder klapstoelen geregeld omdat wij best een klein huis hebben. En cadeauzakjes met wat lekkers en een aardigheidje voor de kids. En voor de baby's heb ik een fruithapje erin gedaan. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen,hopen dat ik zelf ook een beetje kan genieten.

Succes en veel plezier groetjes Jiska

Hoi Hoi
ik heb nog ruim een maand, maar weet nu al hoe ik het ga doen. Ik maak een mooie foto van Vera en verstuur die via de mail naar iedereeb.
Hierop zet ik de tijden dat ze kunnen komen en dat Vera slaapt, dus na 11:00, van 14:00 tot 16:00 slaapt ze en dan rond 19:00 weer.
Verder is het die dag zelfbediening. Ik zet op een tafel de koffie/thee klaar en ook het gebak. Later zet ik daar het drinken neer en klaar. Ik ga niet rond met hapjes, maar zet schalen op tafel.
Ook ik heb wegwerp bordjes voor het gebak.

Natuurlijk ga ik het huis en de tuin versieren.

hopelijk heb je hier iets aan.
 groetjes daniela

Onze Thijn is op een vrijdag jarig, die dag zijn wij (pap en mam) thuis, waarschijnlijk vragen we de opa's en oma's en peet oom en tante of ze bij het taart snijden moment aanwezig willen zijn   (10.00 uur ongeveer).
Het is dan vak. dus die zijn ook allemaal vrij. Wellicht zijn er nog anderen vriendinnen ook vrij (onderwijs) en die kunnen dan ook ff langskomen.

Verder houden we het die dag rustig, we hebben 's avonds een trouwerij en brengen de kleine dus 's avonds naar opa en oma.

een paar weken later vieren we het wat uitgebreider,dan vieren we 3 verjaardagen tegelijk (ik,pap en Thijn). We geven dan een bbq.

Wij zijn van de vrieden de enige met een kleine, dus over andere kids hoef ik me geen zorgen te maken.

Merel is pas 26 augustus jarig en ik hoop op mooi weer. Wil het in een keer 's middags vieren en we hebben maar een kleine huiskamer maar een joekel van een tuin.
Dus als het regent hebben we een probleem.
Verder uitnodigingen sturen en misschien zelf een taart bakken.
Veel vlaggetjes en ballonen

Terug
Bovenaan