1ste verjaardag??!!

Mijn dochter wordt over 6 wkn alweer 1 jaar!!!
En ik maak me nu al druk hoe ik dat feestje ga organiseren.. hihi.
Ben bang dat het al gauw te druk en te veel voor haar wordt.
Hoe hebben jullie de 1ste verjaardag gevierd? Wat doe je wel en wat niet??
 
De 1e verjaardag van mijn oudste, vandaag precies 3 jaar geleden (de tijd gaat zo snel), hebben we 's middags gevierd met familie en vrienden. Na haar slaapje, ze deed toen al 1 slaapje. Slingers, cadeautjes en taart, waarin ze lekker mocht graaien. Niet te lang, tot een uur of  5.
Wat ben je allemaal van plan?
 
Hey dames,

Kijk ook eventjes in het najaar 2007 forum, staat ook een topic over het eerste feestje.
Die loopt al eventjes misschien staat daar ook nog leuke info voor je/ jullie in!

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Ik heb bij de oudste 2 het feestje pas om 3uur laten beginnen, dit omdat ze dan hun ochtend en middag slaapje gehad hadden, als ze goed uitgerust zijn kunnen ze die drukte wel aan, voor je kind is het al snel speciaal en hoef je niet alles uit de kast te trekken!
1 tip, zet alles klaar op een tafel in de hoek, taart en drinken en zo, op die manier kom je er tenminste aan toe om zelf ook te genieten van die speciale dag!
Bij mijn middelste zat mijn man in een rolstoel die dag waardoor ik alles zelf moest doen, ik heb helemaal niks van het feestje meegekregen en sta niet 1 keer op de foto(alleen 1x met mijn handen vol lege glazen en zie je me voorbij lopen) Dus dat is misschien tip 2 vraag een familielid of vriend om ook foto's te nemen, want als alleen jij ze neemt sta je er nergens op, terwijl je toch ook in het fotoboek wilt met de eerste verjaardag van je kind!

Bereid zo veel mogelijk voor en geniet van de dag..Gr MJ
 
Hoi,

Wij hebben de eerste verjaardag van onze dochter ook 's middags gehouden.
Ik had uitnodigingen gemaakt met daarop de tijden van hoe laat tot hoe laat het feestje was.
En dat ging heel goed.
Ik had ook alles op tafel klaar gezet de mensen van hun eerste drankje voorzien en daarna zelf service.
Voor de kinderen die meekwamen had ik een aparte hoek met pakjes drinken kleine zakjes chips en een schaal met spekjes.
De taart hebben we natuurlijk met zijn allen aangesneden.
Mij is het heel goed bevallen op die manier omdat de eerste verjaardag van je kleintje echt wel bijzonder is en daar moet je zelf ook van kunnen genieten.
Heel veel sucses en een fijne dag wanneer je kleintje de magische leeftijd van 1 jaar bereikt.

Groetjes Louise
 
Hi,

Wij hebben met Tom zijn eerste verjaardag, de visite laten komen na zijn middag slaapje. En ook tegen de visite gezegt dat wij liever niet hebben dat hij de hele middag van arm naar arm gaat.  

Dit klinkt misschien heel erg bezorgd, of beschermend, maar Tom heeft altijd al last als het wat te druk gaat en dan wil hij 's nachts niet slapen van de nieuwe indrukken, dus dan ben ik het liever zo een beetje voor. Als ik mezelf in hem verplaats, snap ik het maar al te goed, want hoe zou je het zelf vinden om in 2 uur tijd bij 10 verschillende mensen op schoot te hebben gezeten ?

De visite deed hier ook niet moeilijk over...
Cadeautjes uitpakken.. en Tom heeft toen lekker op de grond gespeeld met zijn nieuwe aanwinsten.

Alles is goed verlopen :)

Groetjes Nens
 
Ik had kaartjes verstuurd met tijden van hoe laat tot hoe laat.
Inderdaad pas na het slaapje.
Ook dat het om 17 uur weer was afgelopen zodat hij gewoon rustig kon eten en dat het bedritueel wel hetzelfde bleef.
 
hai

mhet feestje van mijn zoontjes 1ste verjaardag zou zo druk worden (moes tafels en stoelen huren) dat het vanaf 12 uur smiddags begon maar deed hem smiddag gewoon naar bed... geen enkel probleem toen hij wakker werd (hij sliep gewoon door die herrie) was iedereen er nog en kon hij fijn spelen met zijn neefjes en nichtjes...
veel mensen kwamen ook van ver dus maar ze waren wel optijd weg gelukkig bleven allemaal wel eten... dus uurtje of 8 was iedeeen naar huis...
wel een vermoeiende dag mijn moeder hielp me gelukkig ik had sochtends al veel voorbereid enzo en datw was wel lekker....

dus hoefde het alleen maar te pakken en klaar.....
taart ad ik besteld dus een dag ervoor kon ik hem halen boodschappen ervoor gedaan enzo een dag dus was wel een erg vermoeiende weekend moet ik zeggen allesstaat in de ban van zijn 1ste verjaardag (alleen jammer normaal speelde hij altijd met eten en nu mog het en deed hij niks met zijn taart :( hij keek alleen maar :( )

maar het was een super feestje en meneertje was weer verwend...
wel jamme dat die 9 dec jarig is want eerst sinterklaas dan zijn verjaardag dan mijn verjaardag en dan kerst ppffffffff ons geld gaat weer vliegen :(

bijna  2 jaar wat gaat het snel :(:(:(

groetjes monique mama van rafael 9-12-2006
 
Terug
Bovenaan