1x in de 7 a 9 dagen poepen

Hoi,

Mijn zoontje (20 weken) poept 1x in de week soms 1x in de 9 dagen. Hij heeft er zeker wel last van. Hij heeft dit vanaf het begin, volgens het CB niets aan de hand.

Heeft iemand anders dit ook, het lijkt me echt weinig.

Groeten Liesbeth
 
Beste Liesbeth,

onze dochter heeft dit ook ( gehad), we geven haar sinds week 9 elke dag pruimensap ( zo'n 60 ml) dit heeft het voor haar wat makkelijker gemaakt want hoewel het vieze luiers scheelt was haar poepdag zowel voor haar als voor ons niet erg aangenaam.
Veel huilen en kurken die eruit kwamen gevolgd door een enorme hoeveelheid poep ( explosie ) waar je wel 5 luiers mee kunt vullen.
Ze poept nog steeds niet elke dag ( is nu 4 maanden en krijgt alleen bv en pruimensap dus 1 keer per dag), sinds een week of 4 weken om de 5/6 dagen maar het gaat veel makkelijker en ze geeft ook niet meer over als ze tot haar nek toe gevuld is ( meestal de dag dat het er eindelijk vanonder uit kwam....)
Heb haar ook dikwijls geholpen ( ook al vond de arts dit niet nodig...) omdat ik de indruk had dat het haar echt dwars zat ( huilen aan een stuk door..) met een wattenstaafje met vaseline haar anusje gestimuleerd door het wattenstaafje er een heel klein stukje in te steken en een beetje ( voorzichtig) te bewegen. Wees voorbereid op een explosie zodra je het staafje verwijderd en leeg veeeeel luiers klaar ( dat bleek bij ons geen overbodige zaak). Na afloop wil ze meteen eten en is ze enorm opgelucht en weer de stralende lachende baby zoals wij haar kennen...

Misschien hebben jullie iets aan dit verhaal?

Groet....Babette
 
Hoi Liesbeth,

Krijgt je zoontje nog volledig borstvoeding?? Dan is er namelijk inderdaad niets aan de hand. Althans, het is geen probleem zolang je kindje er ook geen last van heeft.
Mijn zoontje (nu bijna 19 mnd) kreeg flesvoeding en poepte ook heel weinig. Bij flesvoeding moeten kinderen volgens mij wel vaker ontlasting hebben. Wat ik bij mijn zoontje deed, was een druppeltje (olijf)olie in zijn melk. Werkte echt heel goed! Je moet wel uitkijken dat je niet meer dan een druppeltje doet want anders werkt het wel erg laxerend. Mocht na een paar dagen blijken dat een druppeltje niet werkt, dan kun je altijd een druppeltje extra in de melk doen. Niet elke flesvoeding trouwens maar eens of twee maal per dag. Als je bv geeft dan heb ik eigenlijk geen idee hoe je het op moet lossen. Mijn dochtertje (13 weken) krijgt volledig bv en poept 1 of 2 maal per dag dus die heeft hier geen last van.
Succes, groetjes Suzanne
 
Hoi Liesbeth,

Mijn zoontje heeft dat ook gehad. Mij werd toen geadviseerd om na 4 dagen het met de thermometer te proberen. Gewoon een beetje vaseline op de thermometer en dan een beetje bewegen in zijn achterste. Het hielp wel altijd erg goed.

Groetjes,
Nanda
 
Hoi,

Ons zoontje heeft er ook last van gehad toen die over ging van bv naar fv. Hij kreeg Friso 1 normaal en daarna zijn we overgestapt naar Friso 1 comfort.
Dit hielp wel wat, maar extra water in de fles is ook geen overbodige luxe!

En wat redelijk goed helpt is fruit en groente! Die krijgt die sinds die 4 maand en een beetje is en dat werkt ook op de stoelgang. Vooral peer, wortel en bruine bonen met appeltjes zijn qua stoelgang een groot succes.

Over het algemeen gaat het nu heel goed met het poepen, slechts afentoe heeft die een slechte dag, maar dan geven we hem gewoon peer en wortel die dag en de volgende dag is het weer feest.

Succes
 
Als je borstvoeding geeft heb ik geen tips.
Mijn zoontje had het ook, heel herkenbaar.
Het enige wat bij hem hielp/helpt is Friso Comfort. Hij poept nu elke dag en het doet het geen pijn meer.
Mocht je nog BV geven dan kun je het beste even op het BV forum je vraag stellen. Daar wordt heel snel op gereageerd. Je kunt daar komen via www.borstvoeding.nl en dan klikken op het forum.
Sucses.
 
Bij ons helpt het om 10% extra water aan de fles toe te voegen,dus bij een flesje van 180 cc doe ik nog eens circa 20 cc erbij met 6 schepjes voeding.
En inderdaad: een druppeltje olie in de fles werkt ook erg goed.

Succes!
 
Hoi,

Allemaal hartstikke bedankt voor de tips, mijn zoontje krijgt volledige bv, maar ik kolf nu af en doe er extra water bij (gewoon water drinkt hij niet) ook zijn we begonnen met peer, in het begin kreeg hij daar nog meer krampen van maar die van gisteren viel goed (2 poepluiers en veel winden).

Helaas werkt thermometer en watten staafjes niet. Voor olie ben ik nog wat huiverig, maar als dit niet zo doorzet (het was toevallig ook 'poepdag') ga ik dat zeker proberen. Ik heb ook roosvicee laxo geprobeerd maar daar kreeg hij ook veel last van zijn darmen van (zonder dat er wat uitkwam) is er misschien een natuurlijker product op de markt?

In ieder geval, ik ga met de tips aan de slag en hoop echt dat onze kleine man meer gaat poepen.

Groetjes Liesbeth
 
Terug
Bovenaan