1x per dag bruine afscheiding en buikkrampen

<p>Hoi allemaal</p><p>Ik ben erg onzeker momenteel door het volgende.</p><p>6 weken zwanger en vorige week ontdekt, super blij en de hele week last van pijnlijke borsten gehad maar verder geen kwaaltjes</p><p>nu had ik gisterochtend een beetje bruine afscheiding bij het afvegen ( rest van de dag niet meer. En nu vandaag ook weer 1x. Sinds gister geen last meer van mijn borsten meer maar wel.krampen in mijn buik. De bruine afscheiding is dus niet constant maar maar 1x per dag ik ben echter zo bang dat dit begin is van een miskraam of dat er iets mis is.</p><p>Ik voel me ineens ook niet zwanger meer ( gek om te zeggen maar zo voelt het echt omdat ik nu ook niks heb qua kwaaltjes) Ik zou morgen me aanmelden bij een verloskundigepraktijk maar ben nu gewoon bang dat ik echt nog 2 weken moet wachten op de echo en in onzekerheid moet zitten.</p><p>Vandaag ook veel buikpijn maar kan ook van de spanning komen.</p><p>Al veel gelezen ove buikpijn en bloedverlies maar dan lees ik toch vaak dat debruine afscheiding echt bloed is en doorzet of helder bloed word en de hele tijd, bij mij dus heel licht en maar 1x per dag.</p><p>Iemand ervaring mee?</p>
 
Hoi, ik heb heel week 6 (en 8 of 9) last gehad van bruinverlies. Inmiddels 25 weken zwanger! Ruim 50% van de zwangere vrouwen heeft last van bloedverlies dus dat staat niet gelijk aan die 10% miskramen. Probeer dat goed te onthouden voor jezelf. 
Verder kan je morgen gelijk je zorgen uiten bij de verloskundige als je toch moet bellen voor een afspraak, je zou zelfs nog kunnen vragen of je eerder langs mag komen? Ik heb met 6 en 8 weken vroege echo's gehad. 
Helaas bestaat de kans dat het verkeerd gaat, maar de kans dat het goed gaat is veel groter. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ps: kwaaltjes komen en gaan, dit kan zelfs per dag verschillen. Juich/vrees niet te vroeg, morgen kan je ineens een heel ander soort kwaal ervoor in de plaats hebben. 
 
Dat je je niet zwanger voelt betekent idd niks! Bruin is niet erg, pas bij veel bloed en stolsels zou ik me zorgen maken. Ga uit van het beste! Je wilt ook geen echo waarop niks (of iig (nog) geen kloppend hartje zichtbaar is. Het is vast helemaal in orde!
 
Ik snap je onzekerheid, maar bruin is niets ernstigs. Wanneer je helderrood bloedverlies hebt met stolsels en krampen moet je bij de vk aan de bel trekken.
Meld je overigens zo snel mogelijk aan bij de vk, want het is overal best druk en het is nu ook nog eens vakantietijd in bepaalde delen van het land. 
 
Terug
Bovenaan