1x slapen

We hebben nu vakantie en het lijkt wel of dat ze nu zelf ook zoiets heeft...:)
Want ze slaapt tot 800/0830uur!!!
Gisteren haar geprobeerd om nog 2x op bed te doen overdag maar dat deed ze dus niet meer....
Nu ligt ze nog steeds te slapen en probeer haar vanmiddag later op bed te doen zodat ze dan maar 1x slaapt....

Zijn er kindjes die overdag nu ook maar 1x slapen???
Ik dacht dat ze dat van ons wel altijd nodig had maar blijkbaar na gisteren dus niet...
Toen we haar gisteren om 1900uur in bed legde was ze meteen vertrokken.....
Hoop ik wel dat ze s middags langer gaat slapen want meestal slaapt ze haar 1ste slaapje maar 1 1/2 uur en dat vind ik eigenlijk wel te weinig voor een hele dag...??

Julia is nooit een grote slaapster geweest...
Ze slaapt van 20.00u tot ongeveer 6 uur, dan krijgt ze nog steeds een fles. Als mijn man of ik thuis ben (ma/di/do) slaapt ze daarna nog tot een uur of 8, half 9.
's Morgens slaapt ze dan verder niet meer, en 's middags slaapt ze sinds kort 1 1/2 tot 2 uur....vanaf een uur of 1 tot half 3. Voordat ze ging kruipen was het eerder een half uurtje/ 3 kwartier....
Soms stort ze dan rond 5 uur even in, maar dan doet ze een kort dutje van een half uur en dan kan ze het weer volhouden tot bedtijd.

We hoeven Julia echt niet op bed te leggen als ze niet echt moe is, want dan slaapt ze dus echt niet.
Dat heeft ze al van het begin af aan.
Gelukkig geeft ze duidelijk aan wanneer ze moe is (oogjes wrijven, hangen op de bank/tafel/been van papa of mama). Dan leggen we haar erin, en slaapt ze gelijk!

Liefs

pfff.. wij zijn net aan het proberen om het derde slaapje eraf te halen, maar dat betekend wel dat ze een uur eerder naar bed gaat (en dus 13 uur slaapt ipv 12). Ik had inderdaad gehoord van iemand dat ze nu nog maar 1 slaapje mogen hebben, maar dat red Floor echt niet. Vandaag bijvoorbeeld heeft ze van 10 tot 11 geslapen, en van 1 tot 4. En dan was ze om half 6 echt al moe!! Dus om 19:00 lag ze dus op bed.

Wel moeten we de laatste fles laten vervallen van cb, maar dat doet ze zelf al steeds meer...

liefs,

T

nou ja, dat denk ik dus ook, dat ze slapen wat ze nodig hebben.

Ik merk aan Floor dat ze niet meer iedere ochtend wil slapen. Dus als ik geen tekenen van moeheid zie, dan sla ik dat slaapje gewoon over. Vanochtend bijvoorbeeld niet: gister haar verjaardag gevierd, en daar was ze zo moe van, dat ze dat vanochtend nog was :p
Maar als ze 's ochtends niet slaapt, dan stort ze na haar avond eten echt in. Dan ligt ze om 18:15 op bed, en wordt ze rond 19:15 weerr wakker. dan blijft ze nog even op en gaat ze rond 20:00 weer naar bed. Slaapt ze daarintegen in de ochtend zoals vandaag, dan hoeft ze na haar avondeten echt niet naar bed. Al gaat ze dan meestal wel eerder dan 20:00.

Liefs,

T

Onze meid heeft al bijna 2 maand maar 1 middag dutje. Ze gaat nu 's avonds half 8 naar bed tot 8 uur 's morgens en slaapt van 12 tot half 2 of 2 uur. Rond 6 uur heeft ze een inkak momentje, maar dan laat ik haar rustig even in de box spelen, zodat ze na die tijd nog even gewoon kan spelen/ kruipen/lopen.
Liefs

Terug
Bovenaan