1x slapen

Volgens mij is hier al een keer over gepraat maar ben benieuwd wat de status nu is..
Zijn er al kleintjes die al maar 1x slapen?
Zo ja hoe laat zijn ze wakker, gaan ze weer naar bed en slapen ze dan??

Hier zijn we al een week aan het stoeien met de slaapjes, als we haar voor de 2de keer in bed willen leggen dan wil ze gewoon echt niet meer slapen en krijst ze de boel bij elkaar.
Als ik haar maar 1x op bed leg dan slaapt ze meteen maar dan is de middag wel weer aan de lange kant waarop ze niet echt gezelliger wordt.
Ik probeer het nu s ochtends nog maar wat extra te rekken en probeer haar om 12 uur in bed te leggen...
Maar ze moet dan s middags wel wat langer gaan slapen..ik lees en hoor altijd van mensen dat als ze 1x gaan slapen zo van 12.00 tot 15.00 slapen.....??Zal die van mij er dan toch niet aan toe zijn??Volgens het kdv dus wel...ben benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen...

Hier ook steeds vaker nog maar 1 slaapje,van ongeveer 2uur.anders 2 korte slaapjes

ik kijk gewoon per dag hoe het gaat.andere keer zijn ze meer moe dan andere dag.
liefs jootje

Hoi,
Hier gewoon nog 2 slaapjes van ongeveer 2 uur. Heb in het boek van Ria Blom gelezen (Regelmaat en Inbakeren) dat een kindje vanaf ongeveer 14 maanden al over kan gaan naar 1 slaapje per dag. Dus zo gek nog niet als je meisje dat misschien al aangeeft. Dus wie weet is ze daar toch wel aan toe!

groetjes

Hoi,

Rond de 9 maanden begon Diederik zijn ochtendslaapje ineens over te slaan, maar een maand later was die alweer terug (vind ik alleen maar goed overigens). Toen heb ik een tijd gehad dat hij eigenlijk na een uurtje wakker geweest te zijn, 's morgens al weer ging pitten, zeg van 8.30-9.30 en 's middags van 12.30 - 15.30.

Nu is hij 's ochtends langer wakker en begint hij na zijn fruithap, rond een uur of 10 moe te worden. Dan leg ik hem in bed en slaapt hij 1,5 - 2 uur. Als hij dan wakker wordt is het tijd voor middageten en daarna nog even spelen en dan rond 14.00/14.30 gaat hij weer naar bed voor 1,5 - 2 uur. En dan rond 19.00 uur de nacht in.

Het gekke is dat ik (ook Ria Blom-fan) met hem heel strak vastgehouden heb aan aansluitend op het middageten naar bed. Nu heb ik dat een week of 2 geleden losgelaten en ik merk dus aan hem dat hij liever einde morgen en einde middag 2 keer slaapt. Tsja, wat deed ik dan moeilijk?

Hier dus ook nog 2 slaapjes en ik vind het helemaal best! Diederik heeft altijd goed geslapen (behalve op het KDV) en dat vind ik echt pure winst voor mezelf!

Hey,

Hier een meisje dat helemaal zelf heeft aanggegeven dat ze 1 slaapje wil. De ene keer 3 uur, de andere keer 1.5. Hoe dan ook, aan het eind van de middag is mevrouw niet te genieten, maar wil ze ook niet meer slapen. Ze wil dan alleen maar beziggehouden worden.

De oplossing voor mij is momenteel eerst heel lang de hond uitlaten, en ondertussen eendjes en schaapjes voeren.
Dan koken, terwijl mevrouw in de box zit met en dvd aan (liedjes, die gezongen worden door leidsters van een kinderdagverblijf, met kindjes die meedoen, want andere vind ze stom), en dan na het eten, in bad en naar bed...

Ben benieuwd hoe dat morgen gaat, als ze voor het eerst een hele dag naar de gastouder is geweest...

Liefs,

T

Hier is het net als bij Sens. Als ik Tygo voor de 2e keer op bed leg dan is het krijsen.
Probeer nu ook om het slaapje wat te verplaatsen naar het begin van de middag. Helaas duurt het slaapje nooit langer dan een klein uurtje.

Groetjes

Hier inmiddels ook 1x slapen. Meestal een uur of 2, soms iets korter, soms iets langer. Ze geven meestal vanzelf welnaan als ze er aan toe zijn. M
Bij ons wilden ze ineens niet meer 2x slapen, toen ben ik ze aan het einde van de ochtend op bed gann leggen en heb dat steeds een beetje gerekt, nu gaan ze meestal om 12u.

Ik dacht dat ik het redelijk onder controlle had! (niet dus) Joelle heeft een week of 2 geen ochtend slaapje nodig gehad maar nu is het weer anders ze wordt s ochtends kwart over 6 wakker en begint dan te schreeuwen. dan geef ik haar pap rond half 8 en dan om acht uur weer naar bed en slaapt ze tot een uurtje of 10 maar dan, drama rond half 12 begint ze weer slaap te krijgen dus boterham en naar bed rond 12 uur alleen slaapt ze dan maar echt een klein uurtje uiteindelijk eind van de dag rond half 4 is ze niet meer te genieten. Nou probeer ik het te rekken met eten maar lukt niet we eten dus nu al om half 5. dan gaat ze in bad rond half 6 fles en dan naar bed om half 7. dit is niet ideaal maar ja. dus om een lang verhaal kort te maken haha 2 slaapjes dus.
groetjes anouk

Terug
Bovenaan