2-2-12 geboren

hoihoi meiden,

even een kort berichtje van mij.
afgelopen donderdag ben ik bevallen van een prachtige zoon: Connor Walter (precies 41wk)
ging allemaal best snel uiteindelijk. dinsdag was ik gestript, maar dat had niet veel uitgehaald. donderdag middag nogmaals gestript rond 2 uur. eerst gebeurde er niet zo veel, maar rond half 6 begonnen de weeen een beetje op te komen ongeveer om de 10 - 15 min. gewoon aan het eten begonnen, maar rond kwart over 6 kwamen de weeen al geregelder om de 5min. eenmaal aan tafel kreeg ik geen hap naar binnen en toch maar alvast de vk gebeld. die heeft meteen richting ziekenhuis gebeld en we konden meteen terecht. rond 10 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en om precies 23.00 uur is hij geboren. bevalling is verder prima verlopen 2 kleine hechtingen verder niets.
wat ons wel heel erg is tegen gevallen (ben er nog een beetje boos over) is dat we snachts gewoon nog naar huis gestuurd zijn. rond half 2 was ik gedouched en weer aangekleed en liepen we de vrieskou in terug naar huis. het fijne is wel weer dat je lekker in je eigen bedje kan liggen, maar blijft het absurt vinden (alleen als het medisch is mag je de nacht blijven). daar komt nog eens bij dat er ook nog eens 6uur van mijn kraamtijd is gesnoept (uh gestolen noem ik het eigenlijk). de dag dat je bevallen bent wordt als eerste dag gerekend en tja ik heb gewoon de pech dat ik savonds laat ben bevallen, dus meiden als je savonds bevalt doe het dan net na middernacht hihihi.

verder gaat alles nu goed hier. de eerste dag dronk connor nog wat moeizaam omdat hij nog wat misselijk was van de bevalling, maar sinds vanacht drinkt hij goed en tussendoor slaapt hij heel tevreden. we genieten vol op en ik geniet ook van zijn grote zus, die zoooo trots is op haar broertje. haar eerste reactie op het feit dat ze een broertje heeft gekregen: 'dat is precies wat ik wou'. ze zingt de hele dag liedjes voor hem, wil voortdurend kusjes geven en knuffeltjes brengen en roept meerdere keren per dag 'ik hou van jou connor' zo schattig.

Gefeliciteerd! Wat vreemd dat je minder kraamzorg krijgt. Je krijgt toch een vast aantal uren dat van tevoren is afgesproken? Ik ben 's avonds om 20.02 uur bevallen, maar kreeg wel gewoon het totaal afgesproken uren.
Liefs Wendy

gefeliciteerd met jullie zoon,
maar idd heel gebruikelijk dat je gewoon naar huis word gestuurd, ook al snap ik het niet. Als je bevallen ben van je eerste kindje, weet je toch echt niet wat je moet doen.
Vreemd dat je wel uren kraamzorg kwijt bent, dat is toch alleen als je daar langer bent.. wij zijn er met onze eerste van 's middags tot de volgende ochtend geweest, toen waren we idd 6 uur kraamzorg kwijt.
Als je uren op zijn en het gaat nog niet kan je wel extra uren krijgen. Dit in overlegmet de verloskundige.
nou succes met alles,
groetjes Fleur

Terug
Bovenaan